Jak informowaliśmy pod koniec stycznia, rozmowy zainteresowanych stron są zaawansowane. Firma Nice, której dyrektorem zarządzającym jest Adam Krużyński, były członek Głównej Komisji Sportu Żużlowego, ma zostać sponsorem Polskiej Ligi Żużlowej. Pieniądze uzyskane z tego kontraktu mają być przeznaczone na sfinansowanie transmisji realizowanych przez TVP Sport.
Warunkiem, jaki stawia sponsor tytularny, jest porozumienie Głównej Komisji Sportu Żużlowego z Telewizją Polską. W innym przypadku zawarcie umowy przez firmę Nice nie miałoby większego sensu. - Liczymy, że będzie to umowa wiązana. Wraz z ogłoszeniem sponsora tytularnego, GKSŻ powinna zaprezentować także stację telewizyjną, która nabędzie prawa do pokazywania rozgrywek - wyjaśnił Adam Krużyński w rozmowie z naszym portalem.
Jak potwierdził dyrektor zarządzający firmy Nice, rozmowy obu stron powinny zakończyć się jeszcze w tym tygodniu. - Negocjacje są zaawansowane, a wszystko powinno wyjaśnić się najpóźniej w ten piątek - powiedział Krużyński.
Umowa z TVP Sport ma zakładać transmisję przynajmniej jednego spotkania każdej kolejki Polskiej Ligi Żużlowej na multipleksie oraz dwóch spotkań reprezentacji w TVP 1.
Prawdopodobnie, mimo pozyskania sponsora tytularnego rozgrywek, kluby nie otrzymają z tego tytułu żadnych pieniędzy.