Zawodnicy najpopularniejszej odmiany żużla ścigają się na motocyklach napędzanych silnikami o pojemności 500 centymetrów sześciennych, zasilanych metanolem. Pozbawione są one hamulców i skrzyni biegów - podobnie jest w konstrukcji Seatona.
Główną różnicą jest silnik. Jego pojemność wynosi 450cc, a zasilany jest benzyną. Jego trwałość jest znacznie dłuższa, niż obecnie stosowanych. Ponadto zawodnicy nie musieliby ponosić kosztów wymiany gaźnika (montowany fabrycznie) czy sprzęgła. Nakłady finansowe byłyby zatem o wiele mniejsze, niż w klasycznej odmianie żużla. - To daje tak wiele oszczędności, niewiarygodne. To będzie w zasadzie taki sam speedway, jak klasyczny, ale bez tych wszystkich kosztów - powiedział Seaton. - Jedynie jednostka napędowa będzie inna, jednak motocykle będą gotowe cały czas - dodał.
Zawodnicy podczas zawodów nie musieliby dokonywać korekt w swoim sprzęcie, co znacznie przyśpieszyłoby rywalizację. Seaton podkreślił, że żużlowcy obyliby się bez mechaników. - Wystarczy ktoś, kto napełni motocykl paliwem - powiedział. W motocyklach miałaby być zakładane opony firmy Maxxis, które charakteryzują się szczególną wytrzymałością. Dzięki temu ich wymiany dokonywane byłyby bardzo rzadko.
Seaton chce, żeby Formula2 Speedway zainaugurowała oficjalne rozgrywki już w sezonie 2014. Docelowo jego planem jest zastąpienie nią klasycznego żużla. Najpierw te konstrukcje czeka jednak jeszcze sporo testów. W motocyklach montowane są silniki takich marek jak BMW czy Honda. Co ciekawe jednostki te z powodzeniem mogą być używane w zawodach motocrossowych. Zdaniem Seatona takie rozwiązania znacznie ułatwią drogę do kariery młodym zawodnikom, których dziś nie stać na wysokiej klasy sprzęt, bez którego nie mogą rywalizować z najlepszymi. Na kilku brytyjskich odbyły się już pierwsze testy nowego sprzętu.
Swoją jednostkę zaczął budować nawet Jason Crump. Zainteresowanie tym projektem byłego mistrza świata z pewnością zwróci uwagę większego grona osób na ten innowacyjny pomysł. O tym czy plany Seatona uda się wcielić w życie przekonamy się zapewne za jakiś czas.
Pierwsze pozytywne wydarzenie w żużlu odkąd wprowadzono dmuchane bandy !
Ale trudności będą olbrzymie. Najważ Czytaj całość
- powinni się nazwać formułą 1 speedway, a nie 2. :) szkoda tylko że te plany dopiero kiełkują, są spóźnione o jakieś prawie Czytaj całość
Link do tej strony.
www.speedway-forum.co.uk/forums/index.php?showtopic=72328&prev=/search?q=formula2speedway Czytaj całość