We wtorek w samo południe doszło do podpisania umowy sponsorskiej pomiędzy ŻKS Polonia Bydgoszcz SA, a Kompanią Piwowarską. W umowie marka Tyskie zagwarantowała sobie tytuł sponsora na najbliższy rok oraz prawa do wykorzystywania logo i nazwy klubu w swojej komunikacji marketingowej i PR. Logo najlepiej sprzedającego się polskiego piwa pojawi się nie tylko na stadionie, ale także w wydawnictwach klubowych. Dodatkowo Tyskie uzyskało prawa do wykorzystania wizerunków zawodników oraz prawo do przeprowadzania aktywności promocyjnych dla kibiców podczas meczów Enea Ekstraligi rozgrywanych w Bydgoszczy.
Radości z podpisania kolejnej umowy nie krył Prezes Zarządu Polonii Marian Dering. - Bardzo cieszymy się z podpisania tej umowy, bo jest to powiew optymizmu dla klubu. Kompania Piwowarska jest dla nas bardzo ważnym partnerem, gdyż jest widoczna na zewnątrz, a kibice utożsamiają się z tym kufelkiem piwa. Chciałbym podziękować panu Piotrowi Januszkiewiczowi, naszemu menedżerowi marketingu, który od początku negocjował ten kontrakt. Umowa jest dla nas bardzo korzystna, rozwojowa i mam nadzieję, że dla Kompanii Piwowarskiej będziemy wiarygodnym partnerem.
Ze strony Kompanii Piwowarskiej umowę podpisał Dyrektor Regionu Krzysztof Kaczmarek. - Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z bydgoską Polonią. Z klubem, który jest uosobieniem motorowych, żużlowych tradycji, który zapisał się złotymi czcionkami na kartach historii sportu motorowego. Marka Tyskie jest mocno związana ze sportem żużlowym, co nie jest żadną tajemnicą. Skupiamy się na działalności bardzo mocno skierowanej na kibiców, bo przecież jesteśmy producentem piwa, a piwo wytwarza się po to, żeby sprawiać ludziom radość i przyjemność. Wierzę w to, że klub będzie zadowolony ze współpracy z Kompanią Piwowarską. Mogę zapewnić, że mamy w tym zakresie bogate doświadczenia i potrafimy to robić.
Obecna umowa obowiązywać będzie rok, jednak obie strony podkreśliły, że powinien to być jedynie początek długotrwałej współpracy. - W tej chwili jest to umowa roczna, jednak absolutnie nie świadczy to o tym, że po roku zaprzestaniemy współpracy. Zawarliśmy umowę na taki okres, żeby dać sobie trochę czasu na wypracowanie pewnych mechanizmów naszej współpracy. Mogę już teraz zapewnić, że będziemy chcieli podpisać kontrakt wieloletni - podkreślił Krzysztof Kaczmarek.
Bydgoska Polonia, poza środkami finansowymi, zyska też możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców marki Tyskie. - Od żadnego z klubów, z którymi współpracowaliśmy, nie wymagaliśmy konkretnych wyników. Mamy trochę inną misję do spełnienia. Chcemy dzielić z kibicami emocje. Poza klubami ekstraligowymi, mamy też podpisane umowy z pierwszoligowcami, więc nasze umowy nie mają związku z osiąganymi wynikami. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby mecze żużlowe oglądała jak największa rzesza kibiców - wyjaśnił motywy podpisania umowy z klubem Krzysztof Kaczmarek. Prezes Marian Dering zdradził, że umowa dotyczy nie tylko spraw finansowych: - Poza kwestiami finansowymi, mamy również nadzieję na nagłaśnianie naszej działalności podczas akcji promocyjnych, które Kompania Piwowarska prowadzi. Jest to duży koncern i związanie się z nim jest na pewno wyróżnikiem dla klubu - z satysfakcją podsumował prezes Polonii.
Zmiany w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych sprawiły, że pojawiła się możliwość sprzedaży piwa również na koronie stadionu. - Po zmianie ustawy dopuszczalna jest sprzedaż na stadionach piwa o zawartości alkoholu do 3,5%. Wczoraj uzyskałem potwierdzenie informacji, że będziemy produkować takie piwo marki Tyskie - przekazał Krzysztof Kaczmarek. - Dotychczas sprzedaż piwa podczas imprez odbywała się w wydzielonych ogródkach piwnych. Dzięki produkcji piwa o zawartości alkoholu do 3,5% pojawi się możliwość sprzedaży tego trunku również na koronie stadionu - wyjaśnił prezes Dering.
Przy okazji informacji o promocji klubu, nie mogło zabraknąć pytań dotyczących frekwencji na stadionie Polonii, a także obecnego poziomu sprzedaży karnetów. - Założyliśmy frekwencję na poziomie około 7-8 tysięcy na mecz, co nie jest wygórowaną ilością. Zakładamy również, że będzie nas satysfakcjonowała sprzedaż karnetów na poziomie 1500 sztuk. Nie wiem, co przyniesie marzec, bo szykujemy ofensywę marketingową w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży karnetów. W tej chwili sprzedaż jest na poziomie ubiegłego roku, czyli około 750 sztuk, co mnie absolutnie nie satysfakcjonuje - przekazał Marian Dering.
Kompania Piwowarska zamierza aktywnie włączyć się w poprawę frekwencji na bydgoskim stadionie. - Nie jesteśmy pasywni w realizacji kontraktu. Poza kwotą, jaką przekazujemy na rzecz klubu, będziemy również promować Polonię w trakcie naszych akcji promocyjnych marki Tyskie w handlu detalicznym i gastronomii. Sport żużlowy ma ten atrybut, że jest dyscypliną przyjazną dla kibiców. Chcemy zachęcać kibiców, żeby jeszcze liczniej przychodzili na stadiony. Mamy potwierdzone badaniami, że po takiej kampanii rynkowej, gdzie zachęcamy kibiców do przychodzenia na mecze, gdzie potrafimy stworzyć infrastrukturę, żeby kibice mieli gdzie usiąść, napić się piwa i porozmawiać przed i po meczach, badania dowiodły, że frekwencja po takich działaniach wzrosła o 20%. Liczymy, że taki efekt uda nam się również w tym przypadku osiągnąć. Sport żużlowy jest piekielnie zaraźliwy i jeśli uda się kogoś przyciągnąć na stadion, to najczęściej łapie tego bakcyla staje się częstszym gościem. Tak było też ze mną - podsumował Krzysztof Kaczmarek.
Tyskie sponsorem bydgoskiej Polonii
Tyskie, niekwestionowany lider polskiego rynku piwa z portfela Kompanii Piwowarskiej, zostało nowym sponsorem Żużlowego Klubu Sportowego Polonia Bydgoszcz SA. Umowa o współpracy obowiązuje do końca tego roku. Klub zyska wsparcie finansowe, a kibice będą mogli liczyć na dodatkowe atrakcje.
Źródło artykułu: