Żużel. Władze Apatora były wściekłe. Chciano nawet pisać specjalne oświadczenie

WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Piotr Baron
WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Piotr Baron

Tym razem to nie przedstawiciele KS Apatora Toruń odpowiadali za przygotowanie nawierzchni na turnieje SGP2 i finał Grand Prix. W piątek efekt był na tyle fatalny, że poważnie rozważano oficjalne odcięcie się od działań promotorów GP.

Od torunian dowiadujemy się, że byli załamani, gdy w piątek zobaczyli, jak przygotowano tor na finał mistrzostw świata juniorów. Nawierzchnia była zupełnie inna niż podczas zawodów PGE Ekstraligi, ale nawet nie to było najgorsze. Przedstawiciele Apatora już przed turniejem byli przekonani, że czekają nas jedne z nudniejszych zawodów w ostatnich latach. Tor został tak mocno przelany wodą, że uniemożliwiło to walkę na dystansie.

Ich odczucia szybko się potwierdziły, bo piątkowe zawody SGP2 były bardzo nudne, a o zwycięstwie decydował jedynie start. Choć przedstawiciele GP od początku mówili, że tor będzie zupełnie inny niż w polskiej lidze i swój cel osiągnęli, to jednak nie mogli być zadowoleni. Okazuje się, że do przygotowania toru w piątek zużyto 3,5 tysiąca litrów wody, gdy zwykle przed meczami KS Apatora Toruń wystarczające okazuje się około 1,7 tysiąca litrów. Warto dodać, że w piątek za przygotowanie nawierzchni odpowiadał Rene Schafer i nie był to dobry pomysł.

Na torunian po piątkowych zawodach spadła spora krytyka, a klub bardzo poważnie rozważał opublikowanie specjalnego oświadczenia, w którym odetną się od sposobu przygotowania toru. Nie dość, że nie brali w nim udziału, to przedstawiciele Grand Prix nawet nie spytali ich o porady. Torunian denerwowało także butne nastawienie części działaczy, którzy podkreślali, że to nie PGE Ekstraliga i dlatego tor będzie zupełnie inny.

ZOBACZ WIDEO: Tajemnicze kulisy odejścia Jabłońskiego z telewizji

Na szczęście w sobotę wyciągnięto wnioski i przed sobotnim Grand Prix trener Piotr Baron został poproszony o swoje przemyślenia na temat sposobu przygotowania toru. Część ze wskazówek została uwzględniona. Tym razem wielki szacunek należy się dyrektorowi cyklu Philowi Morrisowi, który wziął na siebie odpowiedzialność za przygotowanie toru. Po pierwszej serii wyścigów wybiegł na tor i sam nadzorował wyjątkowo długi proces kosmetyki toru.

Przygotowanie nawierzchni do drugiej serii startów trwało blisko 20 minut. W tym czasie Morris zalecił bronowanie zewnętrznej części toru na drugim łuku. Brytyjczyk wskazywał toromistrzom, gdzie dokładnie mają rozpocząć bronowanie i jak ma ono przebiegać. Choć zabiegi trwały wyjątkowo długo, to trzeba przyznać, że przyniosły skutek. Już chwilę później ścieżkę na zewnętrznej drugiego łuku wykorzystał Fredrik Lindgren, który w niesamowitym stylu przemknął od razu obok Bartosza Zmarzlika i Patryka Dudka. W kolejnych wyścigach ciekawe akcje w tej części toru były już normą. Dzięki temu oglądaliśmy jedne z najciekawszych zawodów w tym roku.

Warto dodać, że podczas kolejnych przerw zabiegi na zewnętrznej były powtarzane, a tor był tylko lekko polewany.

Komentarze (10)
avatar
speed01
29.09.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie rozumiem tych zachwytów nad Morrisem. Z artykułu wynika jakby przygotowanie toru do walki to był jakiś wielki wyczyn, podczas gdy powinno to być standardem. 
avatar
zulew
29.09.2024
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Wodę należy oszczędzać. Apator powinien obciążyć organizatorów mistrzostw 
avatar
rago72
29.09.2024
Zgłoś do moderacji
11
10
Odpowiedz
Tor w Toruniu na zawodach ligowych to koszmar dla widowiska!
W sobotę było super ściganie jakiego na lidze polskiej nigdy nie zobaczymy!
W piątek było dolane ale młodzi jeździli bez wyobraźni,p
Czytaj całość
avatar
zawsze za apatorem
29.09.2024
Zgłoś do moderacji
3
2
Odpowiedz
Byłem wczoraj na stadionie i pierwsza była tragiczna. Byłem w szoku gdy po 4 biegach zaczęto bronować szeroką I jak długo to trwało. Fakt , że dało to efekt jednak czy nie można było tego przyg Czytaj całość
avatar
AngryWolf
29.09.2024
Zgłoś do moderacji
5
2
Odpowiedz
Jak to bronować tylko część toru??? Przecież nasze płaczki zaraz powiedzą że to nieregulaminowe bo tor powinien być taki sam na całej szerokości :)) Może jakiegoś gwoździa ...