Żużel. Wilki Krosno chwalą się wynikami badań. "Znaczący wzrost wartości"

WP SportoweFakty / Michał Krupa / Na zdjęciu: Andrzej Lebiediew
WP SportoweFakty / Michał Krupa / Na zdjęciu: Andrzej Lebiediew

Firma Pentagon Research na zamówienie Cellfast Wilków Krosno przygotowała raport z badania efektywności marek sponsorów i partnerów. Wyniki, którymi pochwalił się klub w swoich mediach, przedstawiają wartość marketingową marki, jaką są Wilki Krosno.

Pentagon Research to firma badająca m.in. efektywność sponsoringu sportu. Wyniki powstają na podstawie publikacji o klubie i ekspozycji partnerów opublikowanych w mediach. Raport obejmuje wartości marketingowe uzyskane dzięki transmisjom telewizyjnym, publikacjom internetowym, social mediach, w prasie tradycyjnej i relacjach w stacjach radiowych.

Takim samym badaniem Cellfast Wilki Krosno chwaliły się już po sezonie 2021, w którym awansowały do finału i ostatecznie zajęły drugą pozycję w eWinner 1. Lidze. Raport pochodził z okresu od 1 listopada 2020 roku do 31 października 2021 roku. Całkowita wartość ekspozycji głównych marek związanych z klubem wyniosła wtedy dokładnie 29 093 637 zł (więcej pisaliśmy o tym TUTAJ).

"Awans do najmocniejszej żużlowej ligi świata przyniósł swój skutek. Sezon po sezonie wartość medialna krośnieńskiego żużla znacząco wzrosła. Szczegółowy raport profesjonalnej firmy badawczo-consultingowej Pentagon Research wyliczył po awansie do PGE Ekstraligi wartość marketingową marki Cellfast Wilki Krosno na 41 mln zł! Najnowszy raport zsumował wartość medialnych publikacji i ekspozycji partnerów klubu z okresu od 1 listopada 2021 roku do 31 października 2022 roku" - czytamy na oficjalnej stronie internetowej klubu.

ZOBACZ Żużel. Magazyn PGE Ekstraligi. Lindgren i Frątczak gośćmi Musiała

- Klub z Krosna odnotowuje rozwój w niezwykłym tempie i przekłada się to na efektywność marek sponsorów i partnerów oraz rozpoznawalność. Krosno to miasto, które do tej pory znane było w Polsce głównie z huty szkła. Dziś szeroko istnieje w mediach także, a może przede wszystkim, dzięki Wilkom. Tutaj mamy do czynienia już z uzyskaną marką - powiedział cytowany przez wilkikrosno.pl Product Manager Pentagon Research Marcin Suszycki dodając, że wartość po awansie do Ekstraligi może jeszcze wzrosnąć.

Zadowolenia z rezultatów nie kryje również prezes klubu Grzegorz Leśniak. Jak mówi za pośrednictwem mediów klubowych, to drugi sezon z rzędu, gdy o drużynie jest pozytywnie głośno. Według niego spory wpływ na wynik badania miały takie wydarzenia jak ukaranie walkowerem w meczu przeciwko Stelmet Falubazowi Zielona Góra, zwycięstwo z rywalem "o wielkiej nazwie" w rozgrywkach pierwszoligowych oraz pozyskanie Jason Doyle'a i Krzysztof Kasprzaka.

- Przed nami niezwykły sezon, bo w PGE Ekstralidze, który również będzie miał przełożenie na rozpoznawalność. Zyskuje miasto Krosno, partnerzy klubu i drużyna. Fakt, że zbudowaliśmy rozpoznawalną w kraju sportową markę to dla nas powód do satysfakcji i dumy. W 2023 roku mamy w planie wdrożenie kolejnych punktów z naszej klubowej strategii. Czeka nas ogrom pracy, ale największą satysfakcją jest fakt, że to zaangażowanie przynosi efekty w postaci rozwoju krośnieńskiego żużla - zakończył.

Dokładna wartość ekspozycji głównych marek związanych z klubem w sezonie 2022 wyniosła 41 035 620 zł. Na powyższą kwotę złożyło się blisko 123,5 tys. ekspozycji.

Czytaj także:
Żużel. Mają kandydatów i na lidera i na czarnego konia. Została jedna wielka niewiadoma
Żużel. Na ten moment czekaliśmy prawie miesiąc. Oficjalnie ogłoszono skład Kolejarza Rawicz

Źródło artykułu: WP SportoweFakty