Kubica znów w czołówce. Udany dzień Polaka w Katarze

Materiały prasowe / Charly Lopez / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Charly Lopez / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Pierwszy rezultat porannej sesji oraz piąty wynik w drugiej części dnia. Robert Kubica może być zadowolony z przedsezonowych testów WEC, jakie w piątek rozpoczęły się na torze Lusail w Katarze.

W tym artykule dowiesz się o:

W piątek na torze Lusail rozpoczął się prolog WEC, czyli oficjalne testy przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata. W południe powody do zadowolenia miał Robert Kubica, który poranną sesję zakończył na czele stawki. W ten sposób 40-latek potwierdził, że włoskie AF Corse jest dobrze przygotowane do rywalizacji w 2025 roku.

Druga część dnia padła łupem Cadillaka. Jest to o tyle zaskakujące, że Amerykanie w przerwie między sezonami zmienili zespół, który zajmuje się jego samochodami. Obecnie za obsługę obu amerykańskich wozów odpowiada brytyjska JOTA. Mechanicy i inżynierzy tej ekipy najwyraźniej szybko oswoili się z modelem V-Series.R.

Na czele stawki znalazł się Alex Lynn z czasem 1:39.575, a wynik gorszy o 0,213 s uzyskał jego kolega z siostrzanej załogi - Sebastien Bourdais.

ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"

Prywatny samochód Ferrari z numerem 83, który należy do ekipy Kubicy, drugą część dnia zakończył na piątym miejscu. Po raz kolejny to polski kierowca był najszybszy w załodze AF Corse. Wynik krakowianina był gorszy o 0,689 s od rezultatu Lynna.

Warto zwrócić uwagę na to, jak poprawiły się warunki na torze Lusail wraz z postępem dnia i nagumowaniem asfaltu. Kubica o poranku znajdował się na czele stawki z czasem 1:41.673, a Lynn w popołudniowej sesji był w stanie pojechać ponad dwie sekundy szybciej.

Przy okazji piątkowych jazd pojawiły się też pierwsze problemy. Załoga Porsche numer 6 musiała dokonać wymiany silnika, co ograniczyło jej czas spędzony na torze.

WEC - Prolog WEC - 1. dzień - wyniki popołudniowej sesji:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercar Cadillac Hertz Team JOTA Stevens-Lynn-Nato 1:39.575
2. Hypercar Cadillac Hertz Team JOTA Bamber-Button-Bourdais +0.213
3. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +0.226
4. Hypercar Porsche Penske Motorsport Andlauer-Christensen-Jaminet +0.298
5. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Hanson +0.689
6. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.779
7. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Campbell-L. Vanthoor +1.058
8. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +1.132
9. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Jensen-Vergne +1.558
10. Hypercar Peugeot TotalEnergies Duval-Jakobsen-Vandoorne +1.686
11. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa +1.722
12. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +1.774
13. Hypercar Alpine Endurance Team Gounon-Schumacher-Makowiecki +1.858
14. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Milesi +1.940
15. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Magnussen +2.340
16. Hypercar Aston Martin Thor Team Riberas-Sorensen-de Angelis +2.709
17. Hypercar Proton Competition Jani-Pino-Varrone +3.099
18. Hypercar Aston Martin Thor Team Tincknell-Gamble-Gunn +3.403
Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści