W piątek na torze Lusail rozpoczął się prolog WEC, czyli oficjalne testy przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata. W południe powody do zadowolenia miał Robert Kubica, który poranną sesję zakończył na czele stawki. W ten sposób 40-latek potwierdził, że włoskie AF Corse jest dobrze przygotowane do rywalizacji w 2025 roku.
Druga część dnia padła łupem Cadillaka. Jest to o tyle zaskakujące, że Amerykanie w przerwie między sezonami zmienili zespół, który zajmuje się jego samochodami. Obecnie za obsługę obu amerykańskich wozów odpowiada brytyjska JOTA. Mechanicy i inżynierzy tej ekipy najwyraźniej szybko oswoili się z modelem V-Series.R.
Na czele stawki znalazł się Alex Lynn z czasem 1:39.575, a wynik gorszy o 0,213 s uzyskał jego kolega z siostrzanej załogi - Sebastien Bourdais.
ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"
Prywatny samochód Ferrari z numerem 83, który należy do ekipy Kubicy, drugą część dnia zakończył na piątym miejscu. Po raz kolejny to polski kierowca był najszybszy w załodze AF Corse. Wynik krakowianina był gorszy o 0,689 s od rezultatu Lynna.
Warto zwrócić uwagę na to, jak poprawiły się warunki na torze Lusail wraz z postępem dnia i nagumowaniem asfaltu. Kubica o poranku znajdował się na czele stawki z czasem 1:41.673, a Lynn w popołudniowej sesji był w stanie pojechać ponad dwie sekundy szybciej.
Przy okazji piątkowych jazd pojawiły się też pierwsze problemy. Załoga Porsche numer 6 musiała dokonać wymiany silnika, co ograniczyło jej czas spędzony na torze.
WEC - Prolog WEC - 1. dzień - wyniki popołudniowej sesji:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | 1:39.575 |
2. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.213 |
3. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.226 |
4. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +0.298 |
5. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +0.689 |
6. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.779 |
7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | +1.058 |
8. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.132 |
9. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.558 |
10. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +1.686 |
11. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.722 |
12. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.774 |
13. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +1.858 |
14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.940 |
15. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +2.340 |
16. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +2.709 |
17. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +3.099 |
18. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +3.403 |