Świątek na 50. miejscu. Znany raport opublikowany

Getty Images / Robert Prange / Na zdjęciu: Coco Gauff i Iga Świątek
Getty Images / Robert Prange / Na zdjęciu: Coco Gauff i Iga Świątek

Magazyn "SportsPro" przygotował ranking najlepszych marketingowo sportowców w 2024 roku. Mimo że w zestawieniu znalazła się Iga Świątek, to zajęła odległe miejsce. W przypadku tenisistek, zdecydowanie wyżej uplasowała się Amerykanka Coco Gauff.

Po raz drugi z rzędu Coco Gauff i Novak Djoković zostali uznani za najbardziej atrakcyjnych marketingowo tenisistów na świecie według 15. edycji prestiżowego zestawienia "SportsPro". Mistrzyni US Open 2023, Gauff, uplasowała się na 13. miejscu, a 24-krotny triumfator wielkoszlemowy, Djoković, zajął 18. pozycję.

Tym samym zarówno Amerykanka, jak i Serb zanotowali spadek względem zeszłego roku. W dodatku tym razem Gauff przeskoczyła Djokovicia, bo rok temu tenisistka była 12., a tenisista 11.

Kolejnymi tenisistami w rankingu są Carlos Alcaraz (29. miejsce), Aryna Sabalenka (38.), Rafael Nadal (34.), Jannik Sinner (47.), Naomi Osaka (48.) oraz Iga Świątek (50.). Dla naszej tenisistki, a także aktualnego lidera światowego rankingu ATP to debiut w zestawieniu.

Zauważalne jest, że po raz drugi z rzędu w pierwszej dziesiątce nie znalazł się żaden tenisista. To dopiero trzeci taki przypadek od 2010 roku, kiedy to "SportsPro" rozpoczął kompleksową ocenę atrakcyjności marketingowej sportowców.

Na szczycie listy znalazła się amerykańska gimnastyczka Simone Biles. Drugie miejsce zajął brazylijski piłkarz Vinicius Junior, a trzecie legendarny koszykarz LeBron James. Kierowca Formuły 1 Lewis Hamilton (11. miejsce) został wyróżniony po raz 14., co jest rekordem w historii zestawienia.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Ależ ma sylwetkę! Tak wygląda w stroju kąpielowym

Komentarze (23)
avatar
Oskar Skarpa
26.10.2024
Zgłoś do moderacji
4
3
Odpowiedz
Iga jest super sportmenka ale ma kiepskich doradzcow od biznesu. Madrzy sportowcy wiedza ze kariera nie trwa wiecznie ale kupony mozna odcinac dlugo po przejsciu na sportowa emeryture. 
avatar
Snajper320
26.10.2024
Zgłoś do moderacji
11
6
Odpowiedz
Przecież rozpoznawalność sportowca mierzy się jego popularnością szczególnie w swoim kraju. U nas jest znienawidzona, bo ma kasę, sukcesy i osiągnięcia jakich żaden sportowiec w Polsce nigdy ni Czytaj całość
avatar
Rob Dou
26.10.2024
Zgłoś do moderacji
9
5
Odpowiedz
I tak za wysoko w tym zestawieniu zakładając że nawet w Polsce często jej nie lubią 
avatar
steffen
26.10.2024
Zgłoś do moderacji
7
6
Odpowiedz
Hahaha, już zmiana tytułu... Pierwsza wersja brzmiała - Świątek całkowicie pominięta... 
avatar
Ksawery Darnowski
26.10.2024
Zgłoś do moderacji
11
7
Odpowiedz
Świątek zajęła pierwsze miejsce w rankingu najlepszych marketingowo sportowców. Pierwsze od końca. To sukces, bo w ubiegłorocznym zestawieniu jej nie uwzględnili.