European Le Mans Series swój siedemnasty sezon rywalizacji rozpoczęła w połowie lipca na Circuit Paul Ricard w Le Castellet. Tradycyjnie w wyścigu pojawiły się auta w klasach LMP2 i LMP3, a więc pojazdy propotypowe oraz w LMGTE – samochody grand tourer. Każda z tegorocznych rund to wyścig czterogodzinny. Łącznie odbędzie się ich pięć, a sezon zakończy się w 1 listopada w portugalskim Portimão. Pierwotnie w kalendarzu widniał jeszcze wyścig na Silverston, organizatorzy serii z powodu pandemii koronawirusa zrezygnowali jednak z tej rundy.
W tym roku w European Le Mans Series zobaczymy dwóch Polaków. W klasie LMP2 Jakuba Śmiechowskiego, które wespół z René Binderem i Matevosem Isaakyanem będzie tworzył występujący pod polską flagą zespół Inter Europol Competition. Ekipa ta, jako jedyna w stawce, ścigać będzie się Ligierem JS P217. Z kolei w klasie LMGTE zobaczymy Michała Broniszewskiego, który jest jednym z kierowców teamu Kessel Racing. Doświadczony 42-latek będzie jeździł Ferrari 488 GTE Evo. Wszystkie rundy European Le Mans Series w sezonie 2020 na żywo wyłącznie w Sportklubie!
Kalendarz startów European Le Mans Series:
19 lipca, Circuit Paul Ricard w Le Castellet,
9 sierpnia, Circuit de Spa-Francorchamps w Spa,
29 sierpnia, Circuit de Barcelona-Catalunya w Montmeló,
11 października, Autodromo Nazionale di Monza w Monzy,
1 listopada, Algarve International Circuit w Portimão.
Niemal dokładnie w te same weekendy i na tych samych obiektach odbywać będą się wyścigi Michelin Le Mans Cup. W nich kierowcy rywalizują jednak na dwukrotnie krótszym dystansie – dwóch godzin. Wyjątkiem jest tu jedynie zaplanowana na połowę września runda w Le Mans, która podzielona zostanie na dwa integralne 55-minutowe starty. Także w tej serii startować może Michał Broniszewski, który w barwach Kessel Racing może zasiąść za kierownicą Ferrari 488 GT3. Jego team walczy o triumf w klasyfikacji generalnej klasy GT3, oddzielną kategorię stanowią ponadto prototypowe auta w klasie LMP3.
Kalendarz startów Michelin Le Mans Cup:
18 lipca, Circuit Paul Ricard w Le Castellet,
8 sierpnia, Circuit de Spa-Francorchamps w Spa,
29 sierpnia, Circuit de Barcelona-Catalunya w Montmeló,
18-19 września, Circuit de la Sarthe w Le Mans,
10 października, Autodromo Nazionale di Monza w Monzy,
1 listopada, Algarve International Circuit w Portimão.
Wielkie emocje spod znaku Le Mans towarzyszą nie tylko wyścigom organizowanym w Europie, marka od lat promuje bowiem także długodystansowe wyścigi w Azji. Na starty w Asian Le Mans Series kibice będą musieli poczekać jednak aż do stycznia 2021 roku, ze względu na zagrożenie epidemiologiczne wynikające z pandemii COVID-19 kalendarz startów został bowiem mocno zmodyfikowany. Zamiast – tak, jak w ubiegłym sezonie – wyścigów w Chinach, Australii, Malezji i Tajlandii, zdecydowano się na skoszarowanie wszystkich ekip na trzy tygodnie i rozgranie w tym czasie zaplanowanych rund. W ten sposób dwa wyścigi odbędą się w Tajlandii i dwa w Malezji, wszystkie na torach Formuły 1, a zgodnie z obietnicą organizatorów będą zawierały zarówno elementy wyścigów dziennych, jak i nocnych. Restrykcje mają zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo kierowcom i wszystkim osobom z obsługi, a także zapewnić warunki rywalizacji jak najbardziej zbliżone do tych sprzed pandemii. Również te wyścigi kibice zobaczą na żywo na antenie Sportklubu.
Kalendarz startów Asian Le Mans Series:
9 stycznia, Chang International Circuit w Buriram
11 stycznia, Chang International Circuit w Buriram
23 stycznia, Sepang International Circuit w Sepang
26 stycznia, Sepang International Circuit w Sepang
Wszystkie rundy European Le Mans Series, Michelin Le Mans Cup oraz Asian Le Mans Series na żywo wyłącznie w Sportklubie!
ZOBACZ WIDEO: Myśli o NBA kuszą! – wywiad wideo z Adamem Waczyńskim