Liczby nie kłamią. Alarmujące dane o skokach narciarskich w Polsce!

Getty Images / fis-ski.com / Alarmujące dane dot. oglądalności skoków
Getty Images / fis-ski.com / Alarmujące dane dot. oglądalności skoków

Miniony sezon Pucharu Świata zdecydowanie nie był udany dla polskich skoczków narciarskich. To przełożyło się na oglądalność tej dyscypliny. Raport The Nielsen Company mówi sam za siebie.

W tym artykule dowiesz się o:

Raport The Nielsen Company jasno wskazuje na to, że łączna widownia Pucharu Świata w skokach narciarskich nie uległa zmianie. Odrobinę wzrosło oddziaływanie mediów. Poza tym odnotowano znaczny wzrost łącznego czasu emisji (aż o 15 proc.).

Od listopada do marca zmagania w ramach Pucharu Świata śledziło 1,6 mld kibiców na całym świecie.

Największym zainteresowaniem skoki narciarskie cieszyły się w Niemczech. Ten kraj wyprzedził Polskę, która była na pierwszym miejscu w trzech z ostatnich pięciu sezonów.

Skumulowana widownia PŚ w Niemczech wyniosła 741,37 mln (o 18 proc. więcej niż we wcześniejszym sezonie). Wzrosty odnotowane zostały też w Czechach (36,5 proc.), Austrii (27,7 proc.), a także Finlandii (24,9 proc.). Aż 400 proc. wzrost zaliczyła Szwecja, jednak w tym przypadku mamy do czynienia z niewielkimi liczbami.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Znów jest z Neymarem?! Brazylijska modelka zachwyca urodą

Polska zajęła drugie miejsce pod względem liczby widzów po Niemczech, osiągając wynik 450,56 mln. Był to jednak spadek o 22,7 proc. w porównaniu z poprzednim sezonem. Spośród największych rynków większy spadek odnotowały jedynie Norwegia (37,4 proc.) i Japonia (24,8 proc.).

Poza tym Niemcy wyprzedziły Polskę, stając się liderem pod względem wpływu medialnego. Nasi zachodni sąsiedzi odnotowali wzrost o 28 proc., podczas gdy Polska zanotowała spadek o 21 proc.

W Niemczech nastąpił wzrost średniej liczby widzów oglądających transmisje konkursów na żywo, co jest pierwszym takim wzrostem od kilku lat. Średnia widownia wyniosła 2,87 mln, w porównaniu do 2,54 mln w poprzednim sezonie.

W Polsce natomiast średnia wyraźnie spadła, co nie jest oczywiście zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że nasi skoczkowie nie zachwycali - jedynie Aleksander Zniszczoł dwukrotnie stawał na podium.

Średnia oglądalność spadła z 1,69 mln do 1,13 mln na TVN i z 1,92 mln do 1,3 mln na TVP, natomiast na Eurosporcie utrzymała się na poziomie około 0,6 mln.

Zmalało zainteresowanie transmisjami ze skoków w Polsce (źródło: Nielsen)
Zmalało zainteresowanie transmisjami ze skoków w Polsce (źródło: Nielsen)
Źródło artykułu: WP SportoweFakty