21,1 s - tyle wynosiła przewaga Sebastiena Ogiera nad Sebastienem Loebem na zakończenie sobotniego etapu Rajdu Monte Carlo. Wydawało się, że aktualny mistrz świata WRC jest w tej sytuacji blisko kolejnego zwycięstwa w imprezie rozgrywanej w księstwie. Byłaby to przy tym prestiżowa wygrana ośmiokrotnego czempiona nad dziewięciokrotnym zdobywcą lauru najlepszego kierowcy w WRC.
Jednak niedziela w Rajdzie Monte Carlo przyniosła zaskakujący obrót wydarzeń. Kluczowy dla losów rywalizacji okazał się przedostatni oes. Na nim Ogier poniósł spore straty czasowe w związku ze złapanym "kapciem". Dzięki temu przed decydującą próbą Loeb znalazł się na czele rajdu z 9,5 s przewagi.
Na ostatnim odcinku specjalnym Ogier nie był w stanie odrobić strat i musiał uznać wyższość starszego rodaka. Dla Loeba to prestiżowe zwycięstwo, bo 47-latek od pewnego czasu nie rywalizuje regularnie w rajdach WRC.
Rajd Monte Carlo rozpoczął nową erę w WRC - od teraz w rywalizacji oglądamy samochody hybrydowe, a zwycięstwo Loeba może być dowodem na to, że nowa konstrukcja Forda Pumy Rally1 jest o krok przed konkurencją. Problemy ma zwłaszcza Hyundai, którego model i20 N Rally1 nie spisywał się najlepiej przez cały weekend na krętych i zaśnieżonych drogach wokół Monte Carlo.
- Dałem z siebie wszystko - komentował na mecie Thierry Neuville, lider koreańskiego zespołu, który marzył o zdobyciu upragnionego tytułu w sezonie 2022. Już po pierwszej rundzie widać, że może być o to ciężko.
Pocieszeniem dla Belga może być to, że inni kandydaci do tytułu też mieli problemy. Sebastien Ogier w tym roku nie będzie już regularnie startować w WRC, przez co odda mistrzowską koronę. Elfyn Evans wypadł z trasy dzień wcześniej, problemy miał też Ott Tanak.
WRC - Rajd Monte Carlo - wyniki:
Pozycja | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Sebastien Loeb | Ford Puma Rally1 | 3:00:32.8 |
2. | Sebastien Ogier | Toyota Yaris GR Rally1 | +10.5 |
3. | Craig Breen | Ford Puma Rally1 | +1:39.8 |
4. | Kalle Rovanpera | Toyota Yaris GR Rally1 | +2:16.2 |
5. | Gus Greensmith | Ford Puma Rally1 | +6:33.4 |
6. | Thierry Neuville | Hyundai i20 N Rally1 | +7:42.6 |
7. | Andreas Mikkelsen | Skoda Fabia Rally2 evo | +11:33.8 |
8. | Takamoto Katsuta | Toyota Yaris GR Rally1 | +12:24.7 |
9. | Erik Cais | Ford Fiesta Rally2 | +12:29.2 |
10. | Nikołaj Griazin | Skoda Fabia Rally2 evo | +13:41.3 |
Czytaj także:
Formuła 1 podzieli się na dwie części? Istnieje takie ryzyko
George Russell wysłał światu jasny sygnał
ZOBACZ WIDEO: Grzegorz Krychowiak zmieni dyscyplinę?! Do sieci trafiło wymowne wideo