Polska załoga przystępowała w piątek do rywalizacji z wysokiego czwartego miejsca po pierwszym czwartkowym superoesie. Na dłuższych odcinkach Robert Kubica nie dysponował jednak tak szybkim tempem. Mając do dyspozycji nowy model Fiesty WRC krakowianin sprawdzał możliwości swojej maszyny, o czym wspominał przed rozpoczęciem Rajdu Portugalii.
[ad=rectangle]
W piątek Kubica ani razu nie przebił się wyżej niż na dziewiątą lokatę. Najgorzej było w czwartej próbie dnia, gdy byłego kierowcę F1 zwolniła przebita opona. Do mety dojechał wówczas z czternastym czasem. Dzień zakończył na 10. miejscu ze stratą półtorej minuty do lidera rajdu.
Na pierwszej pozycji usadowił się Jari-Matti Latvala. Fin w piątek wygrał dwa oesy i był dwukrotnie drugi. Na koniec dnia zwyciężył na szóstym odcinku specjalnym pokonując o blisko trzy sekundy Sebastiena Ogiera.
Mistrz świata po stracie punktów w Argentynie, w Portugalii ma wyraźnie pod górkę. W piątek wygrał jeden odcinek specjalny i w "generalce" jest dopiero szósty. Wyprzedza go m.in. Andreas Mikkelsen w trzecim samochodzie Volkswagena.
Drugi po pierwszym dniu jest sensacyjny zwycięzca z Argentyny Kris Meeke. Lider Citroena nie błyszczy ale imponuje regularną jazdą. Trzeci Mikkelsen traci do niego około pięciu sekund.
Klasyfikacja generalna po 1. dniu:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | 1:07:19,4 |
2 | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | +11,1 |
3 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +15,9 |
4 | Ott Tanak | Ford Fiesta RS WRC | +17,8 |
5 | Dani Sordo | Hyundai i20 WRC | +21,8 |
6 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | +25,8 |
7 | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +31,3 |
8 | Hayden Paddon | Hyundai i20 WRC | +40,0 |
9 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +1:08,0 |
10 | Robert Kubica | Ford Fiesta RS WRC | +1:29,1 |
#dziejesiewsporcie: Cztery czerwone kartki w cztery minuty