Pierwsze dwa odcinki specjalne niedzielnej pętli padły łupem kierowców Volkswagena. Najpierw Jari-Matti Latvala wygrał 15. OS pokonując 30-kilometrowy Shipmans 1 w czasie lepszym o dwie sekundy od Sebastiena Ogiera. Francuz zrewanżował się Finowi na kolejnej próbie Bucca 1 (10,86 km), gdzie był szybszy od Latvali o 1,4 sekundy. Zwycięstwo na zakończenie pierwszej niedzielnej pętli odniósł Kris Meeke. Kierowca Citroena po dwóch dniach plasował się na czwartym miejscu walcząc z Andreasem Mikkelsenem o trzecią lokatę. Jednak przed startem do niedzielnych oesów, Brytyjczyk otrzymał minutową karę od sędziów.
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak swoim normalnym tempem przejechali pierwsze trzy niedzielne próby. Auto po sobotnim incydencie zostało naprawione i polska załoga trzykrotnie osiągnęła 10. rezultat w stawce. Takie samo miejsce po 17 OS zajmowała w klasyfikacji generalnej Rajdu Australii. - Wszystko jest w porządku. Jadę spokojnie, a jazda mnie cieszy. To jest najlepsze. Coraz bardziej podoba mi się jazda na szutrze - powiedział na mecie Kubica.
[ad=rectangle]
Po przerwie technicznej kierowcy wyruszyli na start drugiej niedzielnej pętli. Sytuacja była prawie identyczna jak na początku. Jednak tym razem najpierw wygrał Sebastien Ogier, a potem Jari-Matti Latvla. Pecha miał Mads Ostberg, któremu zepsuł się samochód. Ostatecznie Norweg dojechał do mety 19. OS ze stratą prawie dwóch minut. Oznaczało to spadek w klasyfikacji generalnej poza czołową "10". W porównaniu do pierwszych dwóch niedzielnych przejazdów, Robert Kubica poprawił swoje tempo, ale nie wystarczyło to na awans w klasyfikacji wyników.
Ostatnią próbą w Rajdzie Australii był Power Stage - Wedding Bells 2 o długości 9,23 kilometra. Przewaga Ogiera nad Latvalą po 19 OS wynosiła 8 sekund.
Power Stage wygrał Latvala przed Ogierem (+1,2) i Meeke (+3,8). Finowi nie udało się więc odrobić strat i aktualny mistrz świata oraz lider tegorocznych mistrzostw świata został triumfatorem Rajdu Australii! Robert Kubica ostatni odcinek specjalny przejechał w czasie 5:31,6. Pozwoliło to na zajęcie ósmego miejsca na 20. OS, ponieważ problemy znów miał Ostberg. Rajd Polak ukończył na 9. pozycji w klasyfikacji generalnej.
Dla ekipy Volkswagena jest to pierwsze potrójne zwycięstwo w historii. Do końca tegorocznego sezonu zostały jeszcze trzy rajdy - Francja, Hiszpania i Walia. Strata Citroena jest jednak już tak duża, że zespół Volkswagen został mistrzem świata WRC w klasyfikacji producentów sezonu 2014!
Klasyfikacja generalna Rajdu Australii:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | 2:53:18,0 |
2 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | +6,8 |
3 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +1:18,0 |
4 | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | +1:44,0 |
5 | Mikko Hirvonen | Ford Fiesta WRC | +1:53,6 |
6 | Hayden Paddon | Hyundai i20 WRC | +2:56,2 |
7 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +4:28,2 |
8 | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | +5:10,0 |
9 | Robert Kubica | Ford Fiesta WRC | +6:39,8 |
10 | Chris Atkinson | Hyundai i20 WRC | +9:29,4 |