W piątek Craig Breen objął prowadzenie w Rajdzie Szwecji, mając zaledwie 2,6 s przewagi nad Ottem Tanakiem. W sobotni poranek ten duet kontynuował zażartą walkę, a Irlandczyk udawał się na przerwę obiadową z przekonaniem, że jego pierwsze zwycięstwo w karierze w WRC jest całkiem realne. Po jedenastu oesach Breen miał 3,0 s zapasu nad Tanakiem.
Jednak popołudniowa pętla to już popis jazdy Tanaka, któremu niestraszne były nawet problemy z ogumieniem. Na czternastym odcinku specjalnym nagle zniszczeniu uległa przednia lewa opona. Ostatecznie Estończyk dojechał do mety, ale poniósł znaczne straty czasowe. - Zapytaj chłopaków z Pirelli, o co tutaj chodzi - mówił wściekły mistrz świata z sezonu 2019.
Wcześniej, bo na trzynastym odcinku specjalnym podobne problemy z oponami miał Esapekka Lappi, który z tego powodu wpadł w zaspę śnieżną. Fin utknął w niej na siedem minut i wyjechał z pułapki tylko dzięki pomocy kibiców. Poniesione straty czasowe sprawiły, że Lappi spadł w "generalce" z trzeciego miejsca na dwunaste.
ZOBACZ WIDEO: Ten kibic oszalał. Zobacz, co zrobił w trakcie meczu
Również u Breena doszło do rozwarstwienia przedniej lewej opony na trzynastym oesie. W efekcie jego przewaga nad Tanakiem w tym momencie zmalała do 0,5 s, a po kolejnym odcinku zamieniła się w stratę rzędu 2,3 s, po tym jak Estończyk zaliczył kapitalny przejazd.
Biorąc pod uwagę, że w niedzielę kierowcy będą mieć do pokonania tylko trzy odcinki specjalne, Breen zdał sobie sprawę z tego, że jego szanse na pierwszy triumf w WRC znacząco zmalały. - Próbowałem dać z siebie wszystko, ale trudno było mi zmusić auto, aby robiło to, czego chcę. Damy z siebie wszystko w niedzielę i zobaczymy, co się wydarzy - powiedział.
Pomimo pozycji lidera, niepocieszony był też Tanak. - To wszystko było dość niefortunne. Planowałem przejechać ostatnie dwa odcinki na tym samym zestawie ogumienia, ale straciłem ten zestaw z powodu rozwarstwienia opony. W efekcie zostały mi tylko slicki i zadanie się skomplikowało - podsumował kierowca M-Sportu.
WRC - Rajd Szwecji - wyniki po 15. oesach:
Pozycja | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Ott Tanak | Ford Puma Rally1 | 1:54:45.4 |
2. | Craig Breen | Hyundai i20 N Rally1 | +8.6 |
3. | Thierry Neuville | Hyundai i20 N Rally1 | +23.7 |
4. | Kalle Rovanpera | Toyota Yaris GR Rally1 | +27.5 |
5. | Elfyn Evans | Toyota Yaris GR Rally1 | +57.7 |
6. | Pierre-Louis Loubet | Ford Puma Rally1 | +2:28.1 |
7. | Oliver Solberg | Skoda Fabia RS Rally2 | +5:55.0 |
8. | Ole Christian Veiby | Volkswagen Polo GTI R5 | +6:46.6 |
9. | Sami Pajari | Skoda Fabia RS Rally2 | +7:08.9 |
10. | Nikołaj Griazin | Skoda Fabia RS Rally2 | +7:20.0 |
Czytaj także:
Były kierowca F1 w szpitalu. Tajemnicza awaria samochodu
Wyciekły kwoty za organizację F1. Szejkowie płacą fortunę