Euro 2024 w Niemczech przejdzie do historii jako pierwszy turniej mistrzowski, w którym została zastosowana sztuczna inteligencja - informuje portal sofoot.com.
Sztuczna inteligencja (z ang. "artificial intelligence", skrót: AI) jest obecna na wszystkich stadionach podczas tegorocznych mistrzostw Europy, chociaż większość kibiców prawdopodobnie nie ma wiedzy na ten temat i po prostu to przeoczyła.
UEFA wdrożyła AI do prezentacji banerów reklamowych na obiektach piłkarskich, żeby sprostać wymaganiom różnych rynków, zwłaszcza w Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Podczas meczów Euro 2024 na panelach LED wokół boiska pojawiają się reklamy i to właśnie w tych reklamach zaimplementowana jest AI.
"Kibic na stadionie może zobaczyć na billboardach reklamę Coca-Coli w języku angielskim, kiedy widz w niemieckiej telewizji widzi taką samą reklamę, ale... w języku niemieckim. Z kolei, kiedy niemieccy widzowie widzą podczas transmisji reklamę np. rzeźni w Dolnej Saksonii, w tym czasie Amerykanom czy Chińczykom na banerach wokół boiska prezentowane są inne reklamy" - czytamy.
Jak przekazała UEFA, billboardy sterowane na żywo przez AI dotyczą tylko głównej kamery, inne kamery ustawione na stadionach jeszcze na to nie pozwalają.
Zobacz:
Byłeś na meczu Euro 2024? Policja znała każdy twój krok
Jeden warunek. Marciniak krok od finału Euro 2024
ZOBACZ WIDEO: "Prosto z Euro": przedwczesny finał? "Poziom emocji był najwyższy"