Szwecja kadra ma nowego selekcjonera. Ważne informacje dla Pogoni Szczecin

WP SportoweFakty / Tomasz Fijałkowski / Jens Gustafsson
WP SportoweFakty / Tomasz Fijałkowski / Jens Gustafsson

Jon Dahl Tomasson został nowym selekcjonerem reprezentacji Szwecji. Zastąpił na tym stanowisku Janne Anderssona, który odszedł po nieudanych eliminacjach Euro 2024. Tym samym Jens Gustafsson pozostanie trenerem Pogoni Szczecin.

Szwedzi zajęli trzecie miejsce w swojej grupie eliminacyjnej Euro 2024, za Belgią i Austrią. Zdobyli zaledwie dziesięć punktów i wyprzedzili jedynie Azerbejdżan i Estonię.

Poprzedni selekcjoner Janne Andersson już wcześniej zapowiedział, że jeśli Szwecja nie awansuje na turniej w Niemczech, to pożegna się ze stanowiskiem. Tak też uczynił.

"Konkurs" na nowego selekcjonera trwał bardzo długo. Przewijały się różne nazwiska, w tym Jensa Gustafssona z Pogoni Szczecin.

Gustafsson przegrał jednak na ostatniej prostej. Na polu bitwy pozostał on oraz Jon Dahl Tomasson i ostatecznie to 47-letni Duńczyk objął to stanowisko.

ZOBACZ WIDEO: Barcelona ma kolejny wielki talent. Po tym golu komentator aż krzyczał

Tomasson w przeszłości był piłkarzem m.in. Newcastle United, Feyenoordu, AC Milan, VfB Stuttgart. Rozegrał też 112 meczów w reprezentacji Danii i strzelił 52 gole.

Po zakończeniu kariery piłkarskiej został trenerem. Zaczynał w Holandii (kolejno Excelsior, Roda JC), był też asystentem w Vitesse, a od lipca 2016 roku do stycznia 2020 roku pełnił funkcję asystenta selekcjonera reprezentacji Danii. Później wrócił do samodzielnej pracy jako szkoleniowiec Malmo, a ostatnio prowadził Blackburn Rovers, z którym rozstał się 9 lutego.

To ważne informacje dla Pogoni Szczecin, która jednak nie będzie musiała rozglądać się za nowym trenerem. W klubie pozostanie Gustafsson, choć - szczególnie na początku sezonu - było do niego sporo zastrzeżeń. Niemniej w 2024 roku "Portowcy" spisują się wyśmienicie, wygrali wszystkie trzy mecze i zbliżyli się do prowadzącej Jagiellonii Białystok na trzy punkty.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty