Pierwotnie Kuba miał wystartować nowym Audi R8 LMS, ale ze względu na problemy techniczne z tym samochodem szef zespołu ARGO Racing Werner Schroeder zdecydował, że w pierwszych dwóch wyścigach lepiej wystartować w Lamborghini Gallardo. - Żeby myśleć o dobrym wyniku w zawodach, trzeba przede wszystkim ukończyć obydwa wyścigi. W aucie przeznaczonym dla naszego zespołu pojawiły się problemy z układem przeniesienia napędu. Inżynierowie z Audi nie gwarantowali niezawodności swojego samochodu, dlatego po naradzie zdecydowaliśmy, że lepiej będzie, jeśli w Oschersleben wystartujemy sprawdzonym Lamborghini - powiedział Kuba. - Co prawda, na testach nasz samochód był nieco wolniejszy od R8, ale mamy nadzieję, że znajomość Motopark Arena pozwoli zniwelować nam tę stratę - dodał.
W ramach przygotowań do sezonu Kuba w środę wziął udział w testach na torze Spa-Francorchamps.Treningi przebiegały bez przeszkód, jedynym problemem jest choroba kierowcy, który walczy z gorączką. - Jest już zdecydowanie lepiej, ale jestem trochę osłabiony przez antybiotyk. Mam nadzieję, że w niedzielę będę już w 100 proc. zdrowy i w czasie wyścigu będę mógł skupić się tylko na jeździe - dodał.
Weekend w serii ADAC GT Masters składa się z dwóch godzinnych wyścigów, które poprzedzone są kwalifikacjami i treningami. Cechą charakterystyczną serii GT jest udział dwóch kierowców, którzy w czasie wyścigu prowadzą jeden samochód. Zmiana kierowców musi nastąpić między 23 a 37 minutą wyścigu. Za zwycięstwo w wyścigu każdy z kierowców otrzymuje 10 punktów, za drugie miejsce - 8, trzecie - 6, czwarte - 5, piąte -4, szóste - 3, siódme - 2 i ósme - 1. W niedzielnym i poniedziałkowym wyścigu weźmie udział 19 samochodów, a wśród 28 kierowców znalazł się Sakon Yamamoto - były kierowca Formuły 1!
Kuba Giermaziak wystartuje w parze z Frankiem Kechele, z którym zna się ze wspólnych startów w Formule Ranault 2.0. 22-letni Niemiec ma już doświadczenie w ADAC GT Masters startował bowiem w serii w 2008 roku, gdy z 48 punktami zajął 3. miejsce.
Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.
Plan weekendu:
Sobota:
11:20-12:20 - 1. trening
14:10-15:10 - 2. trening
Niedziela:
9:50 - kwalifikacje
14:00 - 1. wyścig
Poniedziałek:
13:00 - 2. wyścig
Lista startowa:
Mühlner Motorsport
1. Tim Bergmeister (Niemcy) / Frank Schmickler (Niemcy) - Porsche 997 GT3 Cup S
2. Jürgen Häring (Niemcy) / Dimitrios Konstantinou (Grecja) - Porsche 997 GT3 Cup S
Argo Racing
4. Frank Kechele (Niemcy) / Kuba Giermaziak (Polska) - Lamborghini Gallardo
Abt Sportsline
6. Christian Abt (Niemcy) / Shane Williams (RPA) - Audi R8 LMS
Fischer Racing
8. Walter Lechner Jr (Austria) / Christopher Nygaard (Dania) - Ford GT
9. Marc Gindorf (Niemcy) / Frank Kräling (Niemcy) - Ford GT
Phoenix Racing
14. Henri Moser (Szwajcaria) / Michael Ouzen (Dania) - Audi R8 LMS
Team Rosberg
15. Sakon Yamamoto (Japonia) / Oliver Mayer (Niemcy) - Audi R8 LMS
16. Nicolas Armindo (Francja) / Cesar Campanico (Portugalia) - Audi R8 LMS
Callaway Competition
17. Marc Hennerici (Niemcy) / Luca Ludwig (Niemcy) - Corvette Z06.R
18. Christian Hohenadel (Niemcy) / Toni Seiler (Szwajcaria) - Corvette Z06.R
19. Patrick Gerling (Szwajcaria) / Hans Hauser (Szwajcaria) - Corvette Z06.R
rhino's Leipert Motorsport
21. Stian Sørlie (Norwegia) /Marcel Leipert (Niemcy) - Ascari KZ1R
22. Martin Matzke (Czechy) /Norman Knop (Niemcy) - Ascari KZ1R
G2 Racing
25. Thomas Jäger (Niemcy) /Freddy Kremer (Niemcy) - Ferrari 430
Buchbinder by emotional engineering
27. Ronny Melkus (Niemcy) /Johannes Stuck (Austria) - Porsche 997 GT3 Cup S
Team Bleekemolen
28. Roland van der Laar (Holandia) /Michael Bleekemolen (Holandia) Porsche 997 GT3 Cup S
Matech GT Racing
30. Thomas Mutsch (Niemcy) /Walter Salles (Brazylia) - Ford GT
MRP Motorsport
44. Michael Raja (Niemcy) / Manuel Lauck (Niemcy) - Lamborghini Gallardo