WEC: triumf Porsche po problemach Audi

AFP
AFP

Obrońcy tytułu mistrza świata Timo Bernahard, Mark Webber i Brendon Hartley wykorzystali potknięcia dwóch faworyzowanych teamów Audi i dowieźli do mety zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu w Austin.

Załogi Audi po zapewnieniu sobie miejsca w pierwszym rzędzie, wyrastały na faworytów 6. rundy mistrzostw świata WEC na torze w Austin. Tak było również po rozpoczęciu 6-godzinnego wyścigu, do momentu kolejnych perypetii.

Po pierwszym pit stopie Benoit Treluyer za kierownicą Audi z numerem #7 zbyt szybko chciał odzyskać straconą pozycję i zderzył się z jednym z dublowanych Fordów GT. W ten sposób załoga Porsche Timo Bernhard/Mark Webber/Brendon Hartley zyskała jedną pozycję.

Kolejny awans już na prowadzenie zapewniły im problemy techniczne drugiego zespołu Audi, po których Loic Duval zmuszony był zjawić się na dłużej w alei serwisowej.

Broniąca tytułu załoga Porsche z numerem #1 dojechała do mety pewnie na pierwszej pozycji, odnosząc trzecie kolejne zwycięstwo po zawodach w Meksyku i Niemczech.

W klasie LMP2 wyścig wygrał zespół Signatech Alpine w składzie Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre i Stephane Richelmi. W GTE najlepsze były dwie załogi Astona Martina - w kategorii Pro Nicki Thiim i Marco Sorenseon, a w Am - Paul Dalla Lana, Pedro Lamy i Mathias Lauda.

Czołówka wyścigu 6 hours COTA:

P.KlasaKierowcyZespółAutoCzas/strata
1 LMP1 Bernhard/Webber/Hartley Porsche Team Porsche 919 Hybrid 6:01'30.181
2 LMP1 Di Grassi/Duval/Jarvis Audi Sport Team Audi R18 +23.641
3 LMP1 Sarrazin/Conway/Kobayashi Toyota Racing Toyota TS050 - Hybrid +26.096
4 LMP1 Dumas/Jani/Lieb Porsche Team Porsche 919 Hybrid +1 okr.
5 LMP1 Davidson/Buemi/Nakajima Toyota Racing Toyota TS050 - Hybrid +2 okr.
6 LMP1 Lotterer/Tréluyer/Fassler Audi Sport Team Audi R18 +6 okr.
7 LMP1 Kraihamer/Imperatori/Tuscher Rebellion Racing Rebellion R-One +12 okr.
8 LMP2 Menezes/Lapierre/Richelmi Signatech Alpine A460 Nissan +14 okr.
9 LMP2 González/Albuquerque/Senna RGR Sport by Morand LIGIER JS P2 - Nissan +15 okr.
10 LMP2 Rusinov/Brundle/Rast G-Drive Racing Oreca 05 - Nissan +15 okr.

ZOBACZ WIDEO Mariusz Fyrstenberg: Nie lubię grać przy światłach

Źródło artykułu: