WEC: triumf Porsche po problemach Audi

Zdjęcie okładkowe artykułu: AFP
AFP
zdjęcie autora artykułu

Obrońcy tytułu mistrza świata Timo Bernahard, Mark Webber i Brendon Hartley wykorzystali potknięcia dwóch faworyzowanych teamów Audi i dowieźli do mety zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu w Austin.

Załogi Audi po zapewnieniu sobie miejsca w pierwszym rzędzie, wyrastały na faworytów 6. rundy mistrzostw świata WEC na torze w Austin. Tak było również po rozpoczęciu 6-godzinnego wyścigu, do momentu kolejnych perypetii.

Po pierwszym pit stopie Benoit Treluyer za kierownicą Audi z numerem #7 zbyt szybko chciał odzyskać straconą pozycję i zderzył się z jednym z dublowanych Fordów GT. W ten sposób załoga Porsche Timo Bernhard/Mark Webber/Brendon Hartley zyskała jedną pozycję.

Kolejny awans już na prowadzenie zapewniły im problemy techniczne drugiego zespołu Audi, po których Loic Duval zmuszony był zjawić się na dłużej w alei serwisowej.

Broniąca tytułu załoga Porsche z numerem #1 dojechała do mety pewnie na pierwszej pozycji, odnosząc trzecie kolejne zwycięstwo po zawodach w Meksyku i Niemczech.

W klasie LMP2 wyścig wygrał zespół Signatech Alpine w składzie Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre i Stephane Richelmi. W GTE najlepsze były dwie załogi Astona Martina - w kategorii Pro Nicki Thiim i Marco Sorenseon, a w Am - Paul Dalla Lana, Pedro Lamy i Mathias Lauda.

Czołówka wyścigu 6 hours COTA:

P.KlasaKierowcyZespółAutoCzas/strata
1LMP1Bernhard/Webber/HartleyPorsche TeamPorsche 919 Hybrid6:01'30.181
2LMP1Di Grassi/Duval/JarvisAudi Sport TeamAudi R18+23.641
3LMP1Sarrazin/Conway/KobayashiToyota RacingToyota TS050 - Hybrid+26.096
4LMP1Dumas/Jani/LiebPorsche TeamPorsche 919 Hybrid+1 okr.
5LMP1Davidson/Buemi/NakajimaToyota RacingToyota TS050 - Hybrid+2 okr.
6LMP1Lotterer/Tréluyer/FasslerAudi Sport TeamAudi R18+6 okr.
7LMP1Kraihamer/Imperatori/TuscherRebellion RacingRebellion R-One+12 okr.
8LMP2Menezes/Lapierre/RichelmiSignatech AlpineA460 Nissan+14 okr.
9LMP2González/Albuquerque/SennaRGR Sport by MorandLIGIER JS P2 - Nissan+15 okr.
10LMP2Rusinov/Brundle/RastG-Drive RacingOreca 05 - Nissan+15 okr.

ZOBACZ WIDEO Mariusz Fyrstenberg: Nie lubię grać przy światłach

Źródło artykułu: