Już w piątek Jari- Matti Latvala dał swoim fanom wiele radości. Dzięki perfekcyjnemu ustawieniu samochodu i sprzyjającym warunkom pogodowym Fin pokazał, że na śniegu jest niezwykle mocny i mimo tak młodego wieku jest ukształtowanym kierowcą i odwdzięcza się władzom BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team za szansę, jaką dostał przenosząc się do fabrycznego zespołu. Z oesu na oes przewaga Latvali nad rywalami rosła.
Kierowca Forda Focusa WRC 07 praktycznie od początku kontrolował wyniki rajdu. Po piątkowym udanym starcie, w sobotę potwierdzał swoją bardzo dobrą predyspozycję i nie dał się wyprzedzić nikomu. Na odcinku specjalnym nr 17, na którym Latvala zajął 2. miejsce, tuż za Peterem Solbergiem w Subaru Impreza, przewaga młodego Fina urosła do ponad 55 sekund i stało się jasne, że tylko kataklizm mógłby sprawić, że wygra ktoś inny.
Drugie miejsce na mecie zajął lider fabrycznego zespołu Forda, Mikko Hirvonen, który przed startem był głównym pretendentem do zwycięstwa w rajdzie. Jednak jego jazda od początku była trochę asekuracyjna, jakby Fin chciał dojechać do mety bez przygód poza trasą i problemów z samochodem. Taka jazda sprawiła, że wielokrotnie Hirvonen dał się pokonać Latvali na szybkich odcinkach specjalnych, co wydawało się być domeną starszego z kierowców Forda. Mimo wszystko umiejętności, jakie posiada Hirvonen sprawiły, że nie dał się wyprzedzić nikomu innemu, dzięki czemu na koniec rajdu Ford zaliczył znakomity wynik- całe podium zajęli kierowcy Focusa.
Tym trzecim kierowcą jest Gigi Galli, który startuje w zespole Stobarta. Włoch zaliczył swoje drugie podium w MŚ w karierze, co świadczy o dobrym przygotowaniu i znakomitej jeździe doświadczonego kierowcy. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia kierowców Stobarta.
Miejsce tuż za podium zajął Petter Solberg, którzy skorzystał z wypadku swojego brata, Henninga, który w niedzielę wygrał wszystkie oesy. Wcześniej jednak kierowca Focusa wpadł w zaspę i stracił sporo czasu, dodatkowo został obciążony karą 15 minut. Solberg, który przez cały rajd pokazywał równą i szybką jazdę w pełni zasłużył na tę lokatę.
Wielkim niepowodzeniem zakończył się Rajd Szwecji dla Mistrza Świata, Sebastiena Loeba, który swój występ zakończył w momencie dachowania na 4 odcinku specjalnym. Zaraz po tym zespół Citroena ogłosił wycofanie się Francuza z imprezy.
Nowym liderem klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata został Mikko Hirvonen, który zgromadził 16 punktów. Drugi w klasyfikacji jest Loeb, zdobywca 10 ?oczek?.
Klasyfikacja generalna Rajdu Szwecji na mecie:
1 Latvala / Anttila Ford Focus WRC 07 2:46:41,2 godz.
2 Hirvonen / Lehtinen Ford Focus WRC 07 +58,3 sek.
3 Galli / Bernacchini Ford Focus WRC 07 +2:23,2
4 P.Solberg / Mills Subaru Impreza WRC +2:59,4
5 Mikkelsen / Floene Ford Focus WRC 06 +5:46,9
6 Sordo / Marti Citroen C4 WRC +7:13,8
7 Gardemeister / Tuominen Suzuki SX4 +10:35,3
8 Hanninen / Markkula Mitsubishi Lancer +12:27,5
9 Ostberg / Unnerud Subaru Impreza WRC +13:28,5
10 Ketomaa / Teiskonen Subaru Impreza STI +13:50,7