Puchar Łużyc - druga runda, kolejne punkty

Druga runda Pucharu Łużyc rozgrywana w ramach 23 Rajdu Karkonoskiego już za nami. Od zakończenia imprezy minął już ponad tydzień, czas, więc na podsumowanie punktowe startujących w nim zawodników oraz na ocenę zawodów przez samych "pucharowiczów". Ogółem w drugiej rundzie pucharu sklasyfikowano 21 załóg z Polski, Czech i Niemiec.

W tym artykule dowiesz się o:

Zwycięzcą 23 rajdu Karkonoskiego został czeski "jezdec" Mifka Radek i Plachý Tomáš jadący Mitsubishi Lancerem Evo IX, zapisując na swoim koncie komplet 20 pkt. Po dwóch rundach ma on wywalczone 37 punktów. Drugi w klasyfikacji generalnej rajdu Czech Tošovský Jiří/Gross Petr Mitsubishi Lancer EVO IX uzyskał 17 pkt, a trzeci był polski kierowca topowej "ośki" Piotr Sopoliński jadący z Tomaszem Borko Opelem Astrą II OPC – 15 punktów.

W ramach Pucharu Łużyc prowadzona jest klasyfikacja generalna oraz w poszczególnych klasach. Dla przypomnienia punktacja ustalona jest w następujący sposób: 1 miejsce – 20 pkt., 2 – 17, 3 – 15, 4- 12, 5 – 11, 6 – 10, 7 – 9, 8 – 8, 9 – 7, 10 – 6, 11 – 5, 12 – 4, 13 – 3, 14 – 2, 15 – 1 pkt.

Wypowiedzi po Rajdzie Karkonoskim

Artur Gołda - Rajd Karkonoski ogólnie był fajny. Trochę przypominał wyścigi górskie. Odcinki były kręte i wąskie i dlatego bardzo mi się podobały. Organizatorzy stanęli na wysokości zadania. Na drugim odcinku jechaliśmy 10 km na kapciu z pogiętą felgą. Był to najdłuższy odcinek, w związku z tym straciliśmy dużo czasu. Szósty odcinek kończyliśmy z awarią silnika. Jadnak rajd uważamy za udany i wart polecenia.

Sebastian Plotnik - Rajd Karkonoski był moim debiutem. Początkowo musiałem oswoić się z wieloma nowymi dla mnie rzeczami - nie obyło się, więc bez błędów z mojej strony. Rajd pod względem organizacji - super! Jedyne, co trzeba zrobić to popracować nad promocją Lausitz Cup. Uważam, że jest to wielka szansa dla rajdów w Polsce. Impreza bardzo ciekawa i szybka - warta polecenia i wystartowania w kolejnej edycji.

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomagali mi w przygotowaniach przed startem i wspierali oraz wierzyli w trakcie rajdu. W szczególności dziękuje Bartkowi Siodle za przygotowanie, mojej dziewczynie Anetce - za całokształt wsparcia i wiarę, oraz całemu zespołowi za wyrozumiałość.

Tomasz Rajca - To był bardzo fajny rajd, dobra organizacja, atmosfera i super trasy. Start był spontaniczny z nowym pilotem (Jarek Hryniuk) bez treningu. Moja roczna przerwa w jeździe i małe doświadczenie stały się przyczyna złego opisania trasy, którego nie zdołaliśmy dokończyć w czasie zapoznania. Wystartowaliśmy. Tempo było kiepskie - brak zaufania i błędy w opisie nie pozwalały na szybszą jazdę, ale powoli się rozkręcaliśmy. Uwielbiam jeździć takie długie OS-y. Na OS2 przytrafił nam się kapeć, na którym jechaliśmy około 4km - kosztowało nas to 2 minuty. Jazda na feldze setką to fajne przeżycie. Od OS3 zaczęły się kłopoty ze skrzynią biegów, wariował mechanizm zmiany biegów, te problemy mieliśmy do końca rajdu. OS6 mój ulubiony jechaliśmy tylko na 3 i 4 biegu. Mimo takich problemów świetnie się jechało. Jarek spisał się super i gdyby nie moje błędy opisowe czasowo byłoby dużo lepiej. Dziękuję "Panu Trytytce" i Pasiowi za serwis! Oraz Lincolnowi i Ani za gościnę!

Paweł Chudziński - Niestety najważniejszy dla mnie osobiście tegoroczny występ zakończył się niepowodzeniem na skutek awarii. Ukręcona półoś zakończyła nasz start w Rajdzie Karkonoskim. Niemniej jednak jestem cholernie zadowolony z faktu, iż mogłem stanąć na starcie do tego rajdu, gdyż od dzieciństwa o tym marzyłem. Przedwczesna zakończona jazda zwłaszcza na początku mojego odcinka, na którym miałem zamiar pojechać wszystko (spadanie do Sosnówki) ogromnie mnie zdołowała. Niestety nie było nam dane jego ukończyć. Natomiast fakt, iż nie nastąpiło to na skutek błędu kierowcy dodatkowo potęguje smutek. Jest mi żal, tym bardziej, że starałem się jechać czysto. Była szansa na podium i zdobycie cennych punktów. Przejechaliśmy zaledwie pełne dwa odcinki i mimo ostrożnej jazdy mało tego popełniłem dwa drobne błędy, gdzie straciłem cenne sekundy, a czasy były obiecujące. Ogromne słowa zasługi należą się moim Przyjaciołom za pomoc oraz sponsorom firmie Trans-Com, Ski-doo oraz Alkatech za wsparcie finansowe. Jestem rad z faktu, iż z rajdu na rajd eliminujemy błędy formalno-organizacyjne jak i w samej jeździe. Mam nadzieję, że nasz czas jeszcze nadejdzie i będziemy mogli wspólnie radować się z sukcesów. Jeśli chodzi o sam rajd to trasy jak i organizacja były fantastyczne. Chyle czoła dla wszystkich osób, które brały udział przy organizacji. Zrobiliście wspólnie kawał dobrej roboty, co widać było na każdym kroku. Za pracę jaką wszyscy wykonaliście niezależnie od funkcji jaką pełniliście należy się Wam pełen szacun! Wszystkim kibicom chciałbym podziękować za ogromny doping, jaki towarzyszył naszej załodze… Jesteście wspaniali!

Marcin Stywryszko - Rajd , rajd i po rajdzie. Organizacja, kibice jak i poziom rywalizacji stał na najwyższym poziomie. Do tego startu podchodziliśmy trochę z przegranej pozycji, ponieważ podział na klasy był inny niż jest to w pucharze PZM. Na liście startowej mieliśmy trzy auta o poj 1.6 i mocną micre z doświadczonym już kierowcą z Niemiec Taichmanem juniorem. W trzy dni po rajdzie szykował nam się kolejny wyjazd (Wisła), więc założenie było jedno – meta i całe auto. Początek rajdu wskazał już słabe strony w naszym aucie. Po spadaniu do Płoszczynki a póżniej do Czernicy spalił się nam hamulec, do tego jeszcze feralny nawrót w Płoszczynce-Czernicy (zawieszenie na krawędzi drogi i problem z wbiciem wstecznego) rozpoczął początek rajdu. Duże zdziwienie było nasze, kiedy zobaczyliśmy na tablicy wyników pierwszego oesu, że prowadzimy w klasie. Kolejny os już bez przygód, choć nadal z mizernymi hamulcami i po dwóch oesach okazało się, że nie tylko walczymy w klasie ale też trzymamy się w czołówce rajdu (7 pozycja). Kolejny odcinek przejeżdżamy równo swoim tempem i na strefę wjeżdżamy już z dużą przewagą nad kolejnym zawodnikiem. Z powodu braków sprzętowych po serwisie wyjeżdżamy na tych samych klockach i modlimy się czy wszystko w aucie wytrzyma. W kilku miejscach walczymy o zahamowanie auta z prędkości około 150 i ledwo się to udaje. Przed szóstym oesem psuje się jeszcze rozrusznik, ale wiemy już, że mamy bezpieczną przewagę, żeby wygrać klasę. Udaje się to a my zajmujemy pierwsze miejsce w klasie i siódme w generalce. Wygrywamy 5 z 6 odcinków w swojej klasie ustępując tylko na jednym o 0,2 sekundy. Po rajdzie, na życzenie czeskiego sędziego technicznego, zostajemy skierowani na drugie Bk. Badają hamulce; a że jeździmy na seryjnych hamulcach to bez problemu je przechodzimy i teraz dopiero możemy obchodzić sukces z wygranej. Chcielibyśmy podziękować Urzędowi Miasta Jeleniej Góry, który współfinansuje nam starty, firmie Larum, autoserwisowi Garage, firmie 22b.eu, wypożyczalni jachtów "Flota piratów", firmie Wingstore oraz firmie Alkatech.

Przed nami ostatnia tegoroczna runda Pucharu Łużyc – niemiecki 9 Lausitz Rallye z bazą w przygranicznym Boxbergu. Rajd znany już większości polskich kibiców, od lat przyciągający mnóstwo zawodników jak i sympatyków sportów samochodowych.

Punktacja Lausitz Cup w klasyfikacji generalnej:

1. MIFKA PLACHY Mitsubishi Lancer Evo IX KLASA 4 20

2. TOSOVSKY GROSS Mitsubishi Lancer Evo IX KLASA 4 17

3. SOPOLIŃSKI BORKO Opel Astra II OPC KLASA 3 15

4. BRÜHL ELLMER Mitsubishi Lancer EVO V KLASA 4 12

5. PUSZKIEL KONURY BMW 318 IS KLASA 7 11

6. MIKIEWICZ ZDROJEWSKI Honda Civic KLASA 3 10

7. STYWRYSZKO ROSIK Skoda Felicja KLASA 2 9

8. TEICHMANN TROMMER Nissan Almera GTI KLASA 3 8

9. MIKULENKA VALACH Mitsubishi Lancer EVO VIII KLASA 4 7

10. TEICHMANN JANTZ Nissan Micra KLASA 2 6

11. ROSIAK HERCUŃ Opel Kadett KLASA 3 5

12. TALAR GRZENIA Daewoo Lanos KLASA 2 4

13. RAJCA HRYNIUK Opel Astra Gsi KLASA 3 3

14. KRISTAN VRZAL Skoda 110 L Rally KLASA 6 2

15. GOŁDA PLOTNIK Peugeot 206 XS KLASA 2 1

16. ROCH ROCH BMW 318 IS KLASA 7

17. LEMPERT NOWACZEWSKI Opel Astra KLASA 3

18. RYZNAR JUCEWICZ Fiat CC Sporting KLASA 1

19. KUBACKI KUBACKI Peugeot 106 KLASA 2

20. KLOKOCNIK GESVINDER Lada 2105 KLASA 6

21. BELOHRADSKY BASTA Skoda 1000 MB KLASA 5

Punktacja w klasach

KLASA 7:

1. PUSZKIEL KONURY BMW 318 IS KLASA 7 20

2. ROCH ROCH BMW 318 IS KLASA 7 17

KLASA 6:

KRISTAN VRZAL Skoda 110 L Rally KLASA 6 20

KLOKOCNIK GESVINDER Lada 2105 KLASA 6 17

KLASA 5:

BELOHRADSKY BASTA Skoda 1000 MB KLASA 5 20

KLASA 4:

1. MIFKA PLACHY Mitsubishi Lancer Evo IX KLASA 4 20

2. TOSOVSKY GROSS Mitsubishi Lancer Evo IX KLASA 4 17

3. BRÜHL ELLMER Mitsubishi Lancer EVO V KLASA 4 15

4. MIKULENKA VALACH Mitsubishi Lancer EVO VIII KLASA 4 12

KLASA 3:

1. SOPOLIŃSKI BORKO Opel Astra II OPC KLASA 3 20

2. MIKIEWICZ ZDROJEWSKI Honda Civic KLASA 3 17

3. TEICHMANN TROMMER Nissan Almera GTI KLASA 3 15

4. ROSIAK HERCUŃ Opel Kadett KLASA 3 12

5. RAJCA HRYNIUK Opel Astra Gsi KLASA 3 11

6. LEMPERT NOWACZEWSKI Opel Astra KLASA 3 10

KLASA 2:

1. STYWRYSZKO ROSIK Skoda Felicja KLASA 2 20

2. TEICHMANN JANTZ Nissan Micra KLASA 2 17

3. TALAR GRZENIA Daewoo Lanos KLASA 2 15

4. GOŁDA PLOTNIK Peugeot 206 XS KLASA 2 12

5. KUBACKI KUBACKI Peugeot 106 KLASA 2 11

KLASA 1:

1. RYZNAR JUCEWICZ Fiat CC Sporting KLASA 1 20

Klasyfikacja po 2 rundach w klasach:

KLASA 8

1. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Octavia WRC S/2 KLASA 8 – 20

2. Macek Karel / Pilný Aleš Toyota Corolla ZK KLASA 8 - 17

KLASA 7

1.Puszkiel Kacper / Alicja Konury BMW 318 H/7 KLASA 7 - 37

2.Roch Marko / Roch Joerg BMW 318 H/7 KLASA 7 - 32

3.Donát Václav / Hovorka Jiří Škoda Octavia S/1 KLASA 7 - 20

KLASA 6:

1. KRISTAN / VRZAL Skoda 110 L Rally KLASA 6 20

2. KLOKOCNIK / GESVINDER Lada 2105 KLASA 6 17

KLASA 5:

1. BELOHRADSKY / BASTA Skoda 1000 MB KLASA 5 20

KLASA 4

1. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX N4 KLASA 4 - 37

2.Tošovský Jiří / Gross Petr Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 KLASA 4 - 29

3. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX N4 KLASA 4 - 20

4. Ducháček Dobroslav / Dufek Petr Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 KLASA 4 - 15

4. BRÜHL / ELLMER Mitsubishi Lancer EVO V KLASA 4 15

5. MIKULENKA / VALACH Mitsubishi Lancer EVO VIII KLASA 4 12

6.Pulec / Večerka Michal Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 KLASA 4 – 11

7.Majer Radek / Pohořelý Michal Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 KLASA 4 - 10

KLASA 3

1.Teichmann Klaus / Trommer Kenny Nissan Almera Kit Car A/7 KLASA 3 – 30

2.Lempert Marcin / Nowaczewski Opel Astra GSi N/3 KLASA 3 - 21

3.Boček Oldřich / Boček Jiří Škoda Octavia TDI D/9 – KLASA 3 - 20

3. SOPOLIŃSKI / BORKO Opel Astra II OPC KLASA 3 - 20

4. MIKIEWICZ / ZDROJEWSKI Honda Civic KLASA 3 - 17

4.Pohner Karel / Husák Jan Honda Civic Type R A/7 KLASA 3 - 17

5.Pelech Petr / Sláma Michal Honda Civic Type R N/3 KLASA 3 - 12

5. ROSIAK HERCUŃ Opel Kadett KLASA 3 - 12

6. RAJCA / HRYNIUK Opel Astra Gsi KLASA 3 - 11

7.Chudziński Pawel / Zawada Przemyslaw Seat Ibiza CUPRA A/7 KLASA 3 - 10

KLASA 2

1.Stywryszko Marcin / Rosik Szymon Škoda Felicia A/5 KLASA 2 - 26

2.Teichmann Ronny / Tonn René Nissan Micra A/5 KLASA 2 - 25

3.Grega Tomáš / Ježek Jiří Škoda Felicia Kit Car A/5 KLASA 2 - 20

4.Galia Lumír / Hloušek Ota Škoda Felicia Kit Car A/5 KLASA 2 - 17

5.Kneifel Milan / Strnad Radim Peugeot 206 S1600 A/6 KLASA 2 - 15

5. TALAR GRZENIA Daewoo Lanos KLASA 2 15

6. GOŁDA PLOTNIK Peugeot 206 XS KLASA 2 12

6.Kopáček Václav jun. / Picka Petr Suzuki Ignis Sport N/2 KLASA 2 - 12

7. KUBACKI KUBACKI Peugeot 106 KLASA 2 11

7.Matys Antonín / Vaněček Aleš Škoda Fabia A/5 KLASA 2 - 11

8.Lošťák Martin / Pelcner Jaroslav Škoda Felicia A/5 KLASA 2 - 10

9.Vítovec Marek / Beneš Jan Honda Civic VTi N/2 KLASA 2 - 9

10.Víchová Iva / Šillerová Klára Škoda Felicia A/5 KLASA 2 - 7

11.Pelikán Daniel / Venzhöfer Václav Suzuki Swift GTi SA/1 KLASA 2 - 5

KLASA 1

1.Ryznar Lukasz / Jucewic Michal Fiat CC N/1 KLASA 1 – 40

Źródło artykułu: