- Nie wiem czy jest to klucz do sukcesu, ale jest to miejsce, któremu poświęcamy sporo czasu podczas testów przedsezonowych. To obszar, który ciągle jest rozwijany - powiedział Sergio Perez w wywiadzie dla hiszpańskiej "Marca".
Od sezonu 2012 dmuchanie spalin na dyfuzor jest zakazane. Jednak zespoły nadal poszukują rozwiązań, pomimo zaostrzonego regulaminu. - Nowe samochody ciężko się prowadzi - przyznał Fernando Alonso. W bolidzie Ferrari końcówki wydechów znajdowały się w różnych pozycjach podczas testów w Jerez i Barcelonie.
Dodatkowo hiszpańska gazeta poinformowała, że McLaren wybrał już trzy położenia układu wydechowego, natomiast ekipa Red Bulla nadal eksperymentuje.
Układ wydechowy kluczem do sukcesu
Podobnie jak to miało miejsce rok temu, teraz kluczem do sukcesu ponownie może być układ wydechowy. Jednak od tego sezonu zabronione korzystanie z dmuchanego dyfuzora, ale zespoły nadal poszukują innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze.