Carmelo Ezpeleta, stojący na czele firmy nadzorującej MotoGP - Dorna, wierzy że Aragon będzie idealnym torem do takich zadań, a podpisanie z nim długoterminowej umowy wzmocni jakość mistrzostw świata.
- Intencją Dorny jest stałe wprowadzanie innowacji i ulepszeń. Z tego powodu zastosowaliśmy nowe rozwiązanie - tor rezerwowy. Wybór obiektu Motorland nastąpił z wielu różnych powodów, a jeden z nich jest taki, że to jedyny tor, który może zagwarantować najwyższy standard, dostępny od kwietnia do października, co jest wymogiem mistrzostw świata - powiedział szef MotoGP.
Tor niedaleko Alcaniz został zaprojektowany przez etatowego projektanta Formuły 1 - Hermanna Tilke, przy konsultacji z Pedro de la Rosą - kierowcą zespołu BMW Sauber. Obiekt jest częścią dużego parku technologicznego, a pierwsze międzynarodowe wyścigi - Formuła Renault 3.5, odbyły się na nim w 2009 roku.