F1. GP Włoch. Lewis Hamilton udał się do sędziów. Chciał zrozumieć, dlaczego dostał karę

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton

GP Włoch zostało przerwane czerwoną flagą po wypadku Charlesa Leclerca. Po zjeździe do alei serwisowej Lewis Hamilton udał się do sędziów, by porozmawiać o tym, dlaczego dostał karę za wcześniejszy zjazd do pit-lane.

W tym artykule dowiesz się o:

Sporo działo się w GP Włoch. Zaczęło się od awarii Kevina Magnussena w pobliżu alei serwisowej, co doprowadziło do jej zamknięcia, aby służby mogły bezpiecznie zabrać bolid Duńczyka. W tym okresie na pit-stop zjechali jednak dwaj kierowcy - Lewis Hamilton oraz Antonio Giovinazzi.

Hamilton i Giovinazzi otrzymali za to karę "stop and go", czyli przez 10 s. musieli stać na swoim stanowisku w alei serwisowej. Gdy obaj dowiedzieli się o karze, akurat doszło do przerwania GP Włoch, bo poważny wypadek zanotował Charles Leclerc.

W trakcie przerwy Hamilton udał się do sędziów, aby zrozumieć powody ukarania. - Wróciłem do alei serwisowej, porozmawiałem z zespołem i nie mieli żadnego nagrania tej sytuacji. Dlatego chciałem zobaczyć, co przeoczyliśmy - wyjaśnił w "Motorsporcie" aktualny mistrz świata F1.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Lewis Hamilton zaskoczył sprzątaczkę. Tego się nie spodziewała

- Mógłbym przysiąc, że przy wjeździe do pit-lane nie było czerwonego światła. Nie chciałem widzieć dyrektora wyścigowego, Michaela Masiego. Chodziło mi o zobaczenie sędziów, którzy podejmowali tę decyzję. Oni szybko mi pokazali, że w zakręcie przed zjazdem do alei serwisowej były dwa znaki X, oznaczające zamknięty wjazd. Nie widziałem ich, bo patrzyłem gdzie indziej - dodał Hamilton.

Jak podkreślił Hamilton, jego rozmowa i wizyta u sędziów nie trwała zbyt długo. - Po zobaczeniu tego nagrania nie było wiele więcej roboty, więc wyszedłem, przebrałem się. Stąd moje małe spóźnienie na pola startowe - stwierdził kierowca Mercedesa.

Hamilton w rozmowie z "Motorsportem" podkreślił, że nie miał pojęcia, że znaki oznaczające zamknięcie wjazdu do alei serwisowej wyświetlane będą po lewej stronie toru. - Zawsze była informacja przed pit-lane, z tego co pamiętam. Nie wiedziałem, że komunikaty będą po lewej stronie. To dla mnie nowe doświadczenie - podsumował 35-latek.

Czytaj także:
Kubica na czternastym miejscu w wyścigu DTM
Odejście rodziny Williamsów z F1 szokiem

Komentarze (6)
avatar
Jacek Matusiak
8.09.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Gdyby to "sedziowie tenisowi" byli, to by dostal: DYSKWALIFIKACJE, GRZYWNE, ZAKAZ UDZIALU W KOLEJNYM WYSCIGU, i co tylko jeszcze mogli na niego zrzucic 
avatar
Adam M. Popławski
8.09.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Murzynek już przesadza, we wszystkim. Dla mnie jego zachowanie to jest wywieranie presji na sędziach a oni dają się w to wmanewrować. Powinien dostać drugą karę za spóźnienie się na restart wy Czytaj całość
avatar
Ricciardo
7.09.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Osłodą jest to, że Max nie ukończył, a Lewis koniec końców kilka punktów wywalczył i w generalce powiększył przewagę. Przy tym miał jak nigdy trochę ścigania, bo normalnie to by tylko pruł pust Czytaj całość
avatar
jck
7.09.2020
Zgłoś do moderacji
4
2
Odpowiedz
Posedł do sędziów namówić ich na klękanie przed nim?