Hans Mezger przez ponad trzy dekady był odpowiedzialny za najlepsze samochody wyścigowe i silniki w historii Porsche. To właśnie Mezger odpowiadał m.in. za rozwój kultowego Porsche 917 i stosowanej w nim 12-cylindrowej jednostki napędowej, która pozwoliła marce ze Stuttgartu podbić wyścigi długodystansowe.
W latach 80. Mezger otrzymał zadanie stworzenie 1000-konnego silnika, który finansowała firma TAG. 1,5-litrowa jednostka V6 z turbodoładowaniem napędzała bolidy m.in. Nikiego Laudy i Alaina Prosta, a jednostki Porsche-TAG Turbo dały McLarenowi i jego kierowcom trzy kolejne tytuły mistrzowskie w Formule 1.
- Wiadomość o śmierci Hansa jest dla nas bardzo smutna. Ponieśliśmy ogromną stratę. Nasze myśli są teraz z jego rodziną - oznajmił Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju.
- Dziękujemy Hansowi Mezgerowi za jego niezwykłe osiągnięcia inżynieryjne, których dokonał w motorsporcie, a zwłaszcza w przypadku Porsche. Prowadzone przez niego innowacje w naszych sportowych samochodach pozostaną zapamiętane na zawsze - dodał Steiner.
Mezger przeszedł na emeryturę w roku 1994. Pojawiał się jednak okazjonalnie na wyścigach, zwłaszcza tych organizowanych na terenie Niemiec. Miał 90 lat.
Czytaj także:
Robert Kubica podsumował testy DTM
Sebastian Vettel ujawni prawdę na temat rozstania z Ferrari?