Większość kierowców skorzystała ze strategii trzech postojów, ale w różnych wariantach. Nico Rosberg w drodze po wygraną zastosował strategię ogumienia miękkie/miękkie/pośrednie: tak samo wybrał Felipe Massa z Williamsa, który zajął szóste miejsce.
Zupełnie inną strategię zastosował Lewis Hamilton z Mercedesa, który mimo wykonania pięciu pit stopów przebił się na siódmą pozycję, za Massę, po starcie z ostatniego pola w wyniku problemu technicznego w kwalifikacjach.
- Większość zespołów rozpoczęła Grand Prix Chin - wyścig, którego jesteśmy w tym roku sponsorem tytularnym mając na koncie zbyt mało okrążeń na suchym torze. To jeszcze bardziej utrudniło zaplanowanie strategii, ale Rosberg i Mercedes podjęli właściwe decyzje po starcie na miękkiej mieszance: to pokazuje, że dobór strategii zaczyna się już przed kwalifikacjami - powiedział Paul Hembery.
Łącznie aż trzynastu kierowców wykorzystało wszystkie trzy dostępne mieszanki, co dobitnie pokazuje, jak zmiana przepisów wpłynęła na poszerzenie wachlarza taktycznego podczas Grand Prix.
- Szanghaj to jeden z najbardziej wymagających torów w kalendarzu, lecz mimo to Rosberg odniósł zwycięstwo po jeździe na tylko dwa pit stopy. Za zwycięzcą kierowcy stosowali wiele różnych strategii i to pokazuje, że zespoły doskonale wykorzystują powiększony do trzech mieszanek wybór na sezon 2016 - dodał dyrektor Pirelli Motorsport.