Awaria bolidu Mercedesa Nico Rosberga w trakcie ostatniego weekendu Grand Prix w Singapurze pozbawiła Niemca pozycji lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Zespół szybko ustalił, że źródłem problemów była wiązka elektryczna w kolumnie kierownicy.
[ad=rectangle]
Dokładniejsze dochodzenie wskazało jednak, że do awarii doszło w skutek zanieczyszczenia kolumny jedną z substancji, używanych podczas procedur obsługi bolidu przed startem.
Okoliczności całego wydarzenia wydają się jeszcze bardziej tajemnicze, ponieważ Mercedes korzysta z tego samego projektu kolumny kierownicy i tych samych procedur serwisowych od 2008 roku. Do tej pory nie było żadnych problemów.
Po ujawnieniu raportu serwisu Autosport, Mercedes poinformował na twitterze, że substancja, która przedostała się do kolumny kierownicy jest elementem używanym stale podczas procedur serwisowych. Wszystko opatrzone zostało hashtagiem #NotAConspiracy (żaden spisek), aby szybko uciąć wszelkie spekulacje nawiązujące do rywalizacji Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga o tytuł.