Podczas przygotowań do sezonu Pirelli oraz wszystkie zespoły Formuły 1 odbyły dwie sesje testowe na torze Sakhir - zatem wszyscy powinni świetnie znać ten obiekt. Jednak w dziesiątą rocznicę pierwszego wyścigu w Bahrajnie start po raz pierwszy zaplanowano na godzinę 18:00 czasu lokalnego. Zawody rozpoczną się zatem o zachodzie słońca i zakończą w ciemnościach, tak jak Grand Prix Abu Zabi.
Będzie to miało duży wpływ na zachowanie pośrednich opon P Zero "białych" oraz miękkich P Zero "żółtych", które zostały nominowane na ten weekend. Temperatura powietrza oraz nawierzchni wyraźnie spadnie podczas wyścigu - nie jest wykluczone, że różnica wyniesie 15 stopni Celsjusza. Zmieni to osiągi oraz charakterystykę degradacji ogumienia. Nocny wyścig w Bahrajnie stanowi niewiadomą, więc ważna będzie praca przygotowawcza podczas treningów.
Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Na torze w Bahrajnie odbyliśmy ostatnio dwie sesje testowe, więc nasza znajomość obiektu jest bardzo dobra i na pewno na tym skorzystamy. Wiemy, że wymagania dotyczące trakcji są bardzo wysokie i dlatego przygotowaliśmy na ten wyścig pośrednie i miękkie opony. Temperatura podczas startu powinna być dość wysoka, ale odnotowaliśmy wyraźne ochłodzenie po zachodzie słońca i różnica może wynieść nawet 15 stopni. Zarządzanie ogumieniem i wydobycie maksymalnego potencjału w szerokim zakresie temperatur będzie jednym z największych wyzwań, którym zespoły będą musiały stawić czoła podczas weekendu. Strategia będzie bardzo ważna i z taktycznego punktu widzenia czekają nas bardzo interesujące zawody.
Charakterystyka toru pod kątem opon:[list]
[/list]