Klub zorganizował spotkania i konsultacje z kibicami oraz ekspertami w zakresie tworzenia nowoczesnego wizerunku marki organizacji sportowych. Prace rozpoczęły się na przełomie 2021 i 2022 roku.
Do współpracy przy tym projekcie zaproszono Jakuba Malickiego - projektanta i grafika, który od prawie dwóch dekad tworzy znaki, kompletne systemy identyfikacji wizualnej oraz grafiki użytkowe. W tym czasie współpracował z przeszło 100 organizacjami sportowymi i klubami.
- Znak graficzny klubu sportowego dzisiaj jest nie tylko symbolem lokalnej społeczności, ale również najważniejszym wyróżnikiem jego marki. W możliwie prostej formie kondensuje wartości organizacji, informuje kim klub chce być. Świadczy o profesjonalnym podejściu do wizerunku albo jego braku. Z tego względu rebranding Wrocławskiego Towarzystwa Sportowego Sparta był niezwykle inspirującym wyzwaniem - mówi Jakub Malicki, twórca nowej identyfikacji wizualnej WTS.
- Klub łączy bowiem długoletnią historię wrocławskiego żużla, z czym związana jest nazwa i barwy oraz 5 tytułów Mistrza Polski wywalczonych już pod szyldem WTS. Dlatego nowy emblemat zawiera połączenie dwóch najbardziej charakterystycznych elementów wizualnych Sparty Wrocław - pochodni olimpijskiej i akronimu WTS - dodaje.
Kompozycja nowego znaku nawiązuje do symbolu umieszczonego na plastronach wrocławskich żużlowców w latach 60.-80. Jest to zdecydowanie najdłużej używana forma identyfikacji w historii klubu. Nowy herb łączy więc historyczne dziedzictwo Sparty z epoką WTS. Cała forma została uproszczona do dwóch kolorów - żółtego i czerwonego, co odzwierciedla nie tylko historyczne barwy klubu, ale i Wrocławia.
- Co było dla nas najistotniejsze w tym projekcie? Bardzo zależało nam na tym, by z ogromną troską i wrażliwością podejść do emocji i wartości, jakie niesie ze sobą nasz klub. Te emocje i wartości tworzą się dzięki budowaniu więzi opartych o jego historię. Wspólnie z Jakubem Malickim spędziliśmy wiele godzin, by sięgnąć do genezy żużlowej Sparty. Kolejnym krokiem było zaprezentowanie wspomnianych wartości w nowej, estetycznej i czytelnej formie graficznej. Ten znak na pewno będzie bardzo istotnym elementem ułatwiającym nam prowadzenie nowoczesnej komunikacji - ocenia Andrzej Rusko, prezes WTS.
- Przed prezentacją nowego znaku przeprowadziliśmy konsultacje z kibicami, a także postanowiliśmy podzielić się efektem naszej pracy z zawodnikami i sztabem szkoleniowym WTS. Mogę powiedzieć tylko tyle, że przyjęli tą zmianę niezwykle ciepło. To był dla nas bardzo ważny głos - dodaje Andrzej Rusko.
Zobacz także:
- Poznaliśmy rozkład jazdy pierwszych kolejek eWinner 1. Ligi!
- Chris Holder podekscytowany. Dla beniaminka to dobry znak?
ZOBACZ WIDEO Pełna mobilizacja w Ostrowie. W pracę zaangażowali się również kibice