Polski tuner bije wszystkich na głowę. Tylko Graversen może z nim rywalizować

WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Maciej Janowski przed Jasonem Doylem i Bartoszem Zmarzlikiem
WP SportoweFakty / Mateusz Wójcik / Maciej Janowski przed Jasonem Doylem i Bartoszem Zmarzlikiem

Maciej Janowski wygrał w tym roku dwa turnieje Grand Prix, a w dwóch innych stał na podium. Zawodnik Betard Sparty znakomite wyniki w cyklu osiąga na silnikach Ryszarda Kowalskiego. Notowania polskiego tunera już dawno nie stały tak wysoko.

- Dyspozycja Maćka jest świetna, ale poza tym ma tunera, który według mnie jest w tej chwili numerem jeden na świecie - mówi nam Wojciech Dankiewicz. - Powinniśmy się cieszyć, że nasz rodak szykuje takie silniki. Nie ma zresztą mowy o przypadku czy zaskoczeniu, bo na jego sprzęcie świetnie jadą inni żużlowcy. Przykładem jest kolega Janowskiego ze Sparty, czyli Andrzej Lebiediew - dodaje ekspert WP SportoweFakty.

Jeśli chodzi o cykl Grand Prix, to od wielu lat mieliśmy w nim rywalizację zawodników, którzy startowali na silnikach Petera Johnsa lub Jana Anderssona. Teraz powoli zaczyna się to zmieniać. Ryszard Kowalski to od lat światowa czołówka, ale w cyklu tak dobrego sezonu nie miał już dawno. - Większość tunerów pan Kowalski bije w tej chwili na głowę. Tak naprawdę z powodzeniem może z nim rywalizować tylko Flemming Graversen. Jego zawodnicy też robią w tym roku bardzo dobre wyniki. Cieszmy się, bo nasi tunerzy zawsze byli traktowani po macoszemu. Teraz nie ma już żartów - przekonuje Dankiewicz.

Wiele wskazuje na to, że w tym sezonie Grand Prix zostanie przerwana dominacja Petera Johnsa. - W pewnym sensie z tej detronizacji należy się cieszyć, bo jego czas trwał dość długo. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz miał takie problemy. W pamięci utkwiły mi zwłaszcza publiczne wypowiedzi zawodników, którzy przed kamerami dawali mu ostatnią szansę. To sytuacja rzadko spotykana. Zobaczymy, czy coś się u niego ruszy, bo cały czas nie wygląda to najlepiej - podsumowuje Dankiewicz.

ZOBACZ WIDEO Zobacz na czym polega praca komisarza toru (WIDEO)

Źródło artykułu: