Trenerzy będą odpowiadać za przygotowanie toru

WP SportoweFakty / Weronika Waresiak
WP SportoweFakty / Weronika Waresiak

Trenerzy lub menedżerowie drużyn gospodarzy będą odpowiedzialni za przygotowanie toru podczas zawodów - poinformowała Główna Komisja Sportu Żużlowego.


KOMUNIKAT NR 76/2016

Główna Komisja Sportu Żużlowego

2. Zatwierdzono zmianę terminu meczu 14 rundy DM I Ligi pomiędzy drużynami KSM Krosno i Eko-Dir Włókniarz Częstochowa z 5 sierpnia 2016 na 7 sierpnia 2016 r. o godz. 17.15.

3. Obsada sędziowska:

VII runda IMP 80-125cc w Wawrowie (23.07.2016 r. godzina 15:00)
Sędzia: Remigiusz Substyk

I runda DMP 80-125cc w Wawrowie (24.07.2016 r. godzina 11:00)
Sędzia: Remigiusz Substyk

4. Zmiana obsady sędziowskiej:
III runda MDMP w Lublinie (26.07.2016 r.)
Sędzia: Paweł Słupski

6. Informujemy o zmianach w Regulaminie Zawodów Motorowych na Torach Żużlowych dotyczących rozszerzeniu odpowiedzialności za przygotowanie toru na trenerów/menadżerów drużyn gospodarzy:

Art. 28.

Prawa i obowiązki kierownika zawodów
(...)
3. Kierownik zawodów obowiązany jest przed rozpoczęciem zawodów: wykonać czynności określone w art. 6 ust. 13, przedłożyć komisarzowi toru (niezwłocznie po jego przybyciu na stadion) oraz sędziemu listę osób urzędowych i funkcyjnych pełniących funkcje w zawodach wg wzoru określonego przez podmiot zarządzający oraz inne niezbędne dokumenty (książka toru, zgłoszenia zawodników, itp.), upewnić się osobiście, że wszystkie osoby urzędowe i funkcyjne są na swych stanowiskach oraz zgłosić sędziemu zawodów nieobecność każdej osoby urzędowej i funkcyjnej.
(...)

Art. 36.
Obowiązki innych osób urzędowych i funkcyjnych
(…)
3. Obowiązki trenera/menedżera drużyny:
1) trener/menedżer drużyny gospodarza jest odpowiedzialny solidarnie z kierownikiem zawodów za regulaminowe i zgodnie ze sztuką przygotowanie toru do zawodów,
2) trener/menedżer drużyny gospodarza musi być obecny podczas każdej inspekcji toru jakiej dokonuje komisarz toru po przybyciu na stadion,
3) trener/menedżer drużyny gospodarza musi wykonywać lub spowodować wykonanie polecenia sędziego lub komisarza toru w zakresie przygotowania toru do zawodów, jeżeli takowe zostały wydane.
4. Obowiązki innych osób funkcyjnych:
(…)

8. Informujemy, że w zawodach MDMP (dotyczy tylko grupy 2 i grupy 3), dla których zmieniono miejsca rozgrywania poszczególnych rund, numery startowe drużyn pozostają zgodne z numerem rundy MDMP, to jest: zgodnie z Komunikatem 65/2016.
Nie obowiązuje w nich zasada, że organizator zawodów jest drużyną z numerem 1.

ZOBACZ WIDEO Klaudia Maruszewska: Jeszcze to do mnie nie dociera (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

Komentarze (18)
avatar
Time vel Netto
22.07.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Komisarz jest potrzebny , mimo kilku niechlubnych wyjątków , ostatnie lata pokazały ze jakość przygotowania torów wyraźnie się poprawiła . Komisarzom daleko do ideału ale i tak są potrzebni ! 
avatar
Mariusz Grzesicki
21.07.2016
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Ok jestem za tym tylko że funkcja komisarza toru jest besensowna chyba że władze żużla widzą obsadzenie ludzmi którzy nie nadają się do niczego a kase pobierać muszą 
avatar
-stanley-
21.07.2016
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Jedno kłóci się z drugim. Trener lub menedżer nie może odpowiadać za przygotowanie toru, gdy o jego sposobie przygotowania decyduje komisarz lub sędzia zawodów. Jedno wyklucza drugie i kluby w Czytaj całość
avatar
Mr KaT CKM
21.07.2016
Zgłoś do moderacji
7
0
Odpowiedz
Rozumiem, że nad przygotowaniem toru będzie czuwał komisarz i sędzia, ale jak będzie coś nie halo, to odpowie za to trener/menago? No ma to sens... 
avatar
szalap
21.07.2016
Zgłoś do moderacji
6
0
Odpowiedz
To po jakiego uja potrzebny jest komisarz toru? Pytam grzecznie?