Strategiczni sponsorzy służą żużlowcom Polonii

Po sześciu sezonach przerwy Polonia Bydgoszcz ponownie ma strategicznego sponsora. Będzie nim firma składywęgla.p. Przy wsparciu wcześniejszych dobroczyńców ekipa znad Brdy zdobyła aż 9 medali.

W tym artykule dowiesz się o:

Pierwszy strategiczny sponsor w nazwie drużyny Polonii Bydgoszcz pojawiˆł się blisko 20 lat temu. Od lipca 1993 roku do końca 1999 r. zespół wspierało Przedsiębiorstwo Cukiernicze Jutrzenka (potem Jutrzenka SA). W tym czasie ekipa znad Brdy zdobyła cztery medale Drużynowych Mistrzostw Polski. W sezonach 1997-1998 poloniści wygrywali rozgrywki Ekstraligi, w 1993 roku wywalczyli srebrny, a dwa lata później brązowy "krążek". Warto dodać, że w sezonie 1999 bydgoskiej drużynie co najmniej srebrny medal zabrały kontuzje Tomasza Golloba i Piotra Protasiewicza odniesione w finale Złotego Kasku. W pierwszym półfinałowym meczu Polonia pokonała bowiem 50:40 na wyjeździe Atlas Wrocław. W rewanżu bez swoich asów zespół ze Sportowej uległ rywalowi 36:53, a w spotkaniach o brąz nie dał rady Lotosowi Wybrzeże.

Sezon 2000 Polonia przejeździˆa bez strategicznego darczyńcy, a mimo to odzyskaˆła zˆłoty medal. Wiosną 2001 roku klubowi działˆacze skusili do współˆpracy Browary Bydgoskie Kujawiak. Zespół rozpoczął sezon pod szyldem Bractwo Polonia, ale jesienią po brąz sięgnąłˆ już bez piwnego sponsora w nazwie. We wrze˜śniu weszˆła bowiem w życie ustawa o wychowaniu w trzeźwoś˜ci, zakazująca reklamy wyrobów alkoholowych w sporcie.

Jesteś kibicem "czarnego sportu"? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!

W sezonie 2002 rolę głównego sponsora przej곈a oponiarska firma Point S-Polska, a zespół startował pod nazwą PointS Polonia. Współpraca ta zaowocowała kolejnym mistrzostwem Polski. W 2003 roku następnym strategicznym sponsorem polonistów byłˆa natomiast firma Polski Lek SA, a drużyna jeździła pod nazwą Plusssz Polonia. Bydgoszczanie nie obronili tytułu, ale stanęli na najniższym stopniu podium.

Od maja 2004 roku do końca sezonu 2006 największym dobroczyńcą żużlowców znad Brdy była firma deweloperska Budlex, która otwierała nazwę drużyny. Przez blisko trzy lata współpracy Gryfy swój dorobek wzbogaciły o kolejne dwa medale - srebrny (2005) i brązowy (2006).

Budlex był to ostatnim sponsorem strategicznym Polonii i zespół zdobył ostatni medal w DMP. Mało tego lata 2008 (pierwszy raz w historii) i 2011 bydgoszczanie przejeździli w I lidze. Kibice znad Brdy wierzą więc, że po pozyskaniu - po sześciu sezonach przerwy - kolejnego strategicznego sponsora do klubowej kolekcji trafiać będę kolejne medale w ligowej rywalizacji.

Krzysztof Buczkowski i spółka w sezonie 2013 będą mieli strategicznego sponsora
Krzysztof Buczkowski i spółka w sezonie 2013 będą mieli strategicznego sponsora
Źródło artykułu: