Już w piątek (28 lutego) odbędzie się pierwszy w tym sezonie wyścig długodystansowych mistrzostw świata WEC. W ostatni weekend na torze Lusail w Katarze odbyły się testy, w trakcie których Robert Kubica imponował formą. Polak był najszybszym kierowcą w załodze AF Corse, dzięki czemu za każdym razem ekipa numer 83 meldowała się w czołówce.
Szefowie AF Corse najwidoczniej uznali, że krakowianin jest dobrze przygotowany do sezonu 2025. Tym bardziej że zna model 499P już z ubiegłorocznej kampanii. Dlatego w środowym treningu najwięcej czasu za kierownicą spędził Phil Hanson. Brytyjczyk jest nową postacią w AF Corse i musi się zgrać z samochodem Ferrari.
Podczas gdy Kubica w porannej sesji w ogóle nie wyjechał na tor, Hanson siedział w kokpicie przez ponad godzinę. To właśnie brytyjski kierowca uzyskał najlepszy czas dla AF Corse (1:42.730), ale odbiegał on od czołówki WEC. Dał ekipie Kubicy dopiero dziewiątą lokatę.
ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"
W ostatnich minutach pierwszej sesji treningowej WEC w Katarze samochód Ferrari przejął Yifei Ye, ale Chińczyk nie był w stanie poprawić czasu Phila Hansona. Jego najlepszy czas to 1:43.310.
Ferrari wydaje się być jednak dobrze przygotowane do nowego sezonu długodystansowych mistrzostw świata WEC. Na czele treningu znalazła się fabryczna załoga włoskiego producenta. Na pierwszym miejscu umieścił ją James Calado z czasem 1:42.123. Drugi był Sebastien Bourdais z Cadillaka ze stratą 0,267 s.
Ekipa Kubicy straciła do siostrzanej załogi Ferrari aż 0,607 s.
W porannej sesji mieliśmy jedną czerwoną flagę - spowodowaną przez Astona Martina numer 009. Samochód prowadzony przez Alexa Riberasa zatrzymał się nagle w zakręcie numer jeden. Bolid brytyjskiego producenta trzeba było ostatecznie zabrać z toru.
WEC - 1812 km Katar - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | 1:42.123 |
2. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +0.232 |
3. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.274 |
4. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +0.343 |
5. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.359 |
6. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | +0.405 |
7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | +0.558 |
8. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.595 |
9. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | +0.607 |
10. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +0.795 |
11. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +0.981 |
12. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +1.012 |
13. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.118 |
14. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +1.246 |
15. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Pino-Varrone | +1.372 |
16. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +1.387 |
17. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +1.961 |
18. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +2.201 |