Załogi rywalizujące w długodystansowych mistrzostwach świata WEC od kilku dni znajdują się w Katarze. W piątek rozpoczęły się tam przedsezonowe testy, które mają przygotować zespoły i kierowców do pierwszego wyścigu w 2025 roku. Rywalizację w 1812 km Katar zaplanowano na ostatni piątek miesiąca (28 lutego).
Przedsezonowe testy rozpoczęły się bardzo dobrze dla Roberta Kubicy i jego zespołu AF Corse. Krakowianin był najszybszy w porannej sesji, ustanawiając czas 1:41.673. Polak pokonał tak świetne okrążenie za kierownicą żółto-czerwonego Ferrari na początku drugiej godziny jazd.
Na drugim miejscu znalazł się Will Stevens z zespołu Cadillaka, który był wolniejszy od polskiego kierowcy o 0,295 s. Czołową trójkę zamknął fabryczny samochód Ferrari, który ma takie same parametry, jak pojazd Roberta Kubicy. Za sterami maszyny numer 51 siedział James Calado. Brytyjczyk był gorszy od Polaka 0,515 s.
ZOBACZ WIDEO: Artur Siódmiak dziś jest legendą. "Wychowałem się na blokowisku"
Jak zwykle w trakcie sesji testowej nie brakowało czerwonych flag. Dwukrotnie jazdy trzeba było przerywać z powodu wypadków niżej klasyfikowanych załóg LMGT3. Najpierw problemy na torze miało Ferrari numer 21 załogi AF Corse, a później przerwę w testach spowodowała ekipa Iron Lynx za sprawą samochodu numer 60.
W klasie Hypercar, w której rywalizuje Kubica, problemy dotknęły Porsche. Kierowca załogi numer 6, Laurens Vanthoor, nagle musiał się zatrzymać na torze ze względu na awarię w modelu 963. Ostatnia z czerwonych flag to ponownie zasługa samochodu klasy LMGT3. Problemy miał zespół Proton Competition, którego Ford Mustang stanął w płomieniach.
W piątek przewidziano jeszcze popołudniową sesję testową. Prolog WEC będzie też kontynuowany w sobotę. Następnie zespoły będą miały kilka dni na przeanalizowanie danych i przygotowanie się do pierwszego wyścigu w sezonie 2025.
WEC - Prolog WEC - 1. dzień - wyniki porannej sesji:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Hanson | 1:41.673 |
2. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Stevens-Lynn-Nato | +0.295 |
3. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.515 |
4. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Magnussen | +0.522 |
5. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.626 |
6. | Hypercar | Cadillac Hertz Team JOTA | Bamber-Button-Bourdais | +1.077 |
7. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.176 |
8. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.570 |
9. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Andlauer-Christensen-Jaminet | +1.624 |
10. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.641 |
11. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Gounon-Schumacher-Makowiecki | +1.789 |
12. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Jakobsen-Vandoorne | +1.790 |
13. | Hypercar | Proton Competition | Nani-Pino-Varrone | +1.879 |
14. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Tincknell-Gamble-Gunn | +1.990 |
15. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.991 |
16. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +2.111 |
17. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Campbell-L. Vanthoor | +2.480 |
18. | Hypercar | Aston Martin Thor Team | Riberas-Sorensen-de Angelis | +3.065 |