Jakub Brzeziński w WRC 3

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Jakub Brzeziński wspólnie z zespołem GO+Cars weźmie udział w europejskich rundach Rajdowych Mistrzostw Świata startując w ramach cyklu WRC 3. Pierwszym startem ekipy będzie kwietniowy Rajd Korsyki.

W tym artykule dowiesz się o:

Jakub Brzeziński nie zwalnia tempa i po udanym sezonie 2016 podejmuje kolejne wyzwanie, jakim jest kontynuacja startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Polak w tym roku przesiądzie się do Citroena DS3 R3 Max, którym powalczy o jak najwyższe lokaty w kategorii WRC 3, przeznaczonej dla samochodów z napędem na przednią oś.

Aktualny wicemistrz Polski zmieni nie tylko samochód, ale również pilota, gdyż na jego prawym fotelu zasiądzie Robert Hundla, który sezon 2016 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ukończył z tytułem mistrzowskim. Nowy pilot Brzezińskiego może pochwalić się sporym doświadczeniem zebranym nie tylko na naszym lokalnym podwórku, ale także na odcinkach specjalnych Czech, Węgier i Słowacji, gdzie także walczył o najwyższe lokaty.

Sezon 2017 dla Jakuba Brzezińskiego rozpocznie się od startu w Rajdzie Korsyki (6-9 kwietnia). Następnie wicemistrz Polski weźmie udział we wszystkich pozostałych europejskich rundach kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. Zarówno dla kibiców, jak i samego Jakuba Brzezińskiego, jednym z najważniejszych startów w całym sezonie będzie zaplanowany na przełom czerwca i lipca Rajd Polski.

Pod maską nowego samochodu zespołu GO+Cars znalazł się 1,6-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik produkujący 234 koni mechanicznych i aż 430 Nm momentu obrotowego. Przednionapędowy samochód zbudowany przez renomowany zespół Citroen Racing został w pełni przystosowany do udziału w cyklu WRC 3 odbywającym się pod patronatem FIA.

ZOBACZ WIDEO Natalia Partyka: nie myślę o końcu kariery, mogę grać nawet przez 10 lat

Dane techniczne Citroena DS3 R3 Max:

Silnik: 1,6 THP PSA
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Moc: 234 KM
Moment obrotowy: 430 Nm
Napęd: na przednią oś
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, sekwencyjna
Dyferencjał: samoblokujący, typu ZF
Hamulce: wentylowane tarcze, przód; 330x36 mm (asfalt) i 300x30mm (szuter), tył; 300x8 mm
Hamulec ręczny: hydrauliczny
Koła: asfalt; 7x17”, szuter; 6x15”
Długość: 3,948 mm
Szerokość: 1,715 mm
Poj. baku: 67 litrów
Waga: 1080 kg (bez załogi)
Rozłożenie masy: 64/36% (przód/tył)

Kalendarz Jakuba Brzezińskiego w sezonie 2017:

06.04 - 09.04.2017 Rajd Korsyki
18.05 - 21.05.2017 Rajd Portugalii
08.06 - 11.06.2017 Rajd Sardynii
29.06 - 02.07.2017 Rajd Polski
27.07 - 30.07.2017 Rajd Finlandii
17.08 - 20.08.2017 Rajd Niemiec
05.10 - 08.10.2017 Rajd Katalonii
26.10 - 29.10.2017 Rajd Wielkiej Brytanii

Źródło artykułu: