Nowy lider Rajdu Argentyny. Robert Kubica pnie się w górę

Robert Kubica uzyskał siódmy czas na mecie trzeciego odcinka specjalnego i awansował o dwie pozycje w klasyfikacji generalnej. Nowy liderem rajdu został Jari-Matti Latvala

W tym artykule dowiesz się o:

Na najdłuższym odcinku specjalnym całego rajdu Ascochinga - Agua de Oro liczącym prawie 52 kilometry Robert Kubica uzyskał siódmy czas. Polak stracił do zwycięzcy minutę i 20 sekund.
[ad=rectangle]

- Wszystko było w porządku, chociaż na krętych szutrowych partiach jazda z jedną ręką na kierownicy przy jednoczesnym operowaniu hamulcem była trudna. Moje 23 lata doświadczenia nie znaczyły kompletnie nic na tym etapie! - powiedział Kubica.

Na mecie krakowianin był wyraźnie szybszy od m.in. Elfyna Evansa czy Nicolasa Fuchsa, którzy pokonali kierowcę M-Sportu na drugim oesie. Dobry rezultat na najdłuższym odcinku przełożył się na spory awans w klasyfikacji generalnej. Po pierwszej pętli załoga Kubica - Szczepaniak zajmuje 8. miejsce.

Robert Kubica po pierwszej pętli awansował na 8. miejsce w Rajdzie Argentyny
Robert Kubica po pierwszej pętli awansował na 8. miejsce w Rajdzie Argentyny

Prowadzenie w rajdzie objął zwycięzca trzeciego odcinka specjalnego Jari-Matti Latvala. Fin, który przed rokiem stanął w Argentynie na podium, nie dość, że odrobił 7 sekund straty do Sebastiena Ogiera, to przed drugą piątkową pętlą będzie miał 3 sekundy przewagi nad kolegą z zespołu.

W piątek kierowcy pokonają jeszcze dwa odcinki specjalne. Początek kolejnego o godzinie 19:41 czasu polskiego.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Klasyfikacja generalna po 3. OS:

P.KierowcaSamochódCzas/strata
1 Jari-Matti Latvala VW Polo WRC 1:01:25.2
2 Sebastien Ogier VW Polo WRC +3.3
3 Andreas Mikkelsen VW Polo WRC +18.5
4 Thierry Neuville Hyundai i20 WRC +32.4
5 Kris Meeke Citroen DS3 WRC +42.5
6 Martin Prokop Ford Fiesta R5 WRC +2:10.9
7 Elfyn Evans Ford Fiesta WRC +2:15.4
8 Robert Kubica Ford Fiesta WRC +2:29.0
9 Nasse Al-Attiyah For Fiesta RRC +2:55.9
10 Nicolas Fuchs Ford Fiesta R5 +3:00.9
Źródło artykułu: