Istotną nowością dotyczącą przyszłorocznej edycji Rajdu Polski jest jego termin. Na szutrowych odcinkach specjalnych Pojezierza Mazurskiego, polski klasyk jest rozgrywany od 2005 roku. Po raz pierwszy jednak zawita do Mikołajek w maju, ciesząc się urokami wiosny i wyjątkową o tej porze roku urodą mazurskich krajobrazów.
W całej, ponad stuletniej historii Rajd Polski, którego tegoroczna edycja spotkała się z bardzo dobrymi ocenami obserwatorów FIA, tylko czterokrotnie odbył się w maju (1959, 1999, 2003 i 2004). Pozostałe edycje przeprowadzono w czerwcu i lipcu, a także w sierpniu i we wrześniu.
Liczba rajdów w przyszłorocznym kalendarzu ERC nie uległa zmianie. Podobnie jak w 2022 roku znalazło się w nim osiem rund. Do prestiżowego grona dołączył jednak Królewski Rajd Skandynawii, który zastąpił Rajd Azorów. Inauguracja europejskiego czempionatu nastąpi w Portugalii. Październikowy finał będzie miał miejsce znów na Węgrzech, które wracają do elitarnego grona organizatorów mistrzostw Europy.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesięwsporcie: nagranie wyświetlono ponad 2 mln razy. Co za gest!
Królewski Rajd Skandynawii zostanie rozegrany w lipcu na szutrowych odcinkach regionu Varmland, na których do 2020 roku rywalizowano w lutym w Rajdzie Szwecji, zimowej rundzie cyklu WRC. W latach 50. i 60. odbyły się w Szwecji aż 22 rundy mistrzostw Europy. Szutrowe oesy były zazwyczaj areną rajdowych pojedynków w czerwcu.
Ostatnich pięć edycji International Swedish Rally (1965-1969) rozegrano jednak w marcu oraz lutym i od 1970 roku zimowa impreza trafiła do kalendarza WRC.
Kalendarz 2023 FIA ERC:
11-12 marca: Rally Serras de Fafe e Felgueiras (Portugalia, szuter)
5-6 maja: Rally Islas Canarias (Hiszpania, asfalt)
20-21 maja: 79. Rajd Polski (szuter)
17-18 czerwca: Tet Rally Liepaja (Łotwa, szuter)
7-8 lipca: Royal Rally of Scandinavia (Szwecja, szuter)
29-30 lipca: Rally di Roma Capitale (Włochy, asfalt)
19-20 sierpnia: Barum Czech Rally Zlin (Czechy, asfalt)
7-8 października: Rally Hungary (Węgry, asfalt)
Czytaj także:
Dodatkowa okazja dla Kubicy? Zaskakująca decyzja ws. testów F1
Ferrari użyje prawa weta? Wytacza ciężkie działa przeciw Red Bullowi