Kilka dni temu włoskie media przedstawiły plany Interu Mediolan. Zasłużony klub zamierza zmienić nazwę oraz herb. Zamiast historycznej nazwy "FC Internazionale Milano" używana będzie - głównie w celach komercyjnych - "Inter Milano".
Zmiany mają być oficjalnie przedstawione 9 marca 2021 r., w tym dniu przypada 113. rocznica założenia klubu. Niespodziewanie jednak doszło do wycieku, o czym poinformowała "La Gazzetta dello Sport".
Wpadkę zaliczył bowiem sponsor techniczny Interu - firma Nike. Na jej koncie na Twitterze pojawiło się zdjęcie sprzętu sportowego z nowym herbem mediolańskiego klubu. Choć Nike błyskawicznie (po kilku sekundach) je usunęło, to internauci zdążyli zrobić zrzut ekranu.
Inter Milano, un tweet svela per errore il nuovo logo del club: la foto di un indumento dell'Inter uscita per sbaglio dai canali tematici dello sponsor tecnico, in grande evidenza le lettere I e M, la denominazione su cui punterà tutta la campagna di comunicazione
— Go Inter (@it_inter) January 24, 2021
GDS pic.twitter.com/1tFAU6bi0n
Nowy herb jest oparty na dwóch literach: I oraz M, co nawiązuje do nowej nazwy Inter Milano. W dotychczasowym herbie pojawiają się cztery litery FCIM (FC Internazionale Milano).
Zdaniem dziennikarzy "La Gazzetta dello Sport" litery I oraz M mogą być odczytane także w inny sposób - jako angielskie "I'm" ("Jestem").
Przypomnijmy, że wcześniej na podobny zabieg zdecydował się Juventus FC. W 2017 r. turyńczycy przedstawili nowe logo.
[b]Czytaj także: Juventus zaszokował. Rewolucja wizerunkowa legendarnego klubu
ZOBACZ WIDEO: Jerzy Engel ostrzega nowego selekcjonera reprezentacji Polski. "Przeskok jest kolosalny"