Odkąd w ratowanie Wisły Kraków zaangażowali się Rafał Wisłocki, Bogusław Leśnodorski i jego ludzie oraz Jarosław Królewski, do których dołączyli Jakub Błaszczykowski i Tomasz Jażdżyński, sytuacja przy Reymonta 22 się stabilizuje. Pierwszym krokiem do odbudowy klubu było ocieplenie wizerunku przez zerwanie związków z cieszącym się złą sławą Stowarzyszeniem Kibiców Wisły Kraków i wypowiedzenie niekorzystnych umów z firmami reprezentowanymi przez partnerów skompromitowanych byłych władz klubu.
W drugiej kolejności, dzięki pożyczce od Błaszczykowskiego, Jażdżyńskiego i Królewskiego klubowi udało się uregulować większość zaległości wobec piłkarzy i zawodników. Jednym z warunków udzielenia pożyczki było pozbawienie Towarzystwa Sportowego "Wisły" wpływu na bieżącą działalność klubu. Stowarzyszenie pozostało właścicielem piłkarskiej spółki, ale o przyszłości Wisły SA decydują teraz Błaszczykowski, Królewski, Jażdżyński i Leśnodorski oraz ich doradcy.
Dzięki uregulowaniu zaległości wobec piłkarzy i sztabu szkoleniowego oraz udowodnieniu, że nieszczęsna umowa sprzedaży prowadzącej piłkarską sekcję Białej Gwiazdy Wisły SA konsorcjum funduszy inwestycyjnych Alelega SARL i Noble Capital Partners Ltd., klub odzyskał licencję na grę w Lotto Ekstraklasie, a we wtorek, tuż po ogłoszeniu korzystnej dla niego decyzji Komisji ds. Licencji Klubowych PZPN, Wisła uruchomiła sprzedaż karnetów na rundę wiosenną.
W ciągu 48 godzin kibice Białej Gwiazdy kupili blisko dwa tysiące abonamentów, a ich sprzedaż wzrasta z każdym dniem. W piątek natomiast klub ruszył z kampanią reklamową, która ma zachęcić niezdecydowanych do nabycia karnetu. "Czyny. Nie słowa" i "Prawdziwa Wisła" - to hasła akcji, które mają przypomnieć, że przy Reymonta 22 doszło do nowego otwarcia, a wpływy ludzi z półświatka to już przeszłość. Wpływy ze sprzedaży karnetów mają być istotną częścią budżetu Wisły na najbliższe miesiące.
Karnety wiosna 2019 są dostępne na stronie https://t.co/YcNyAtYWPi i w Strefie Kibica. Drużyna z charakterem zasługuje na wsparcie! Czyny. Nie słowa #PrawdziwaWisła
— Wisła Kraków SA (@WislaKrakowSA) 25 stycznia 2019
https://t.co/QBAJFX1yFi
https://t.co/K5fHWRMxVS pic.twitter.com/zUYr8xHEfV
Twarzą kampanii jest Błaszczykowski, który formalnie nie jest jeszcze zawodnikiem Białej Gwiazdy, ale podpisanie przez niego kontraktu to tylko kwestia czasu. Przypomnijmy, że 105-krotny reprezentant Polski będzie grał w Wiśle bez wynagrodzenia. O jego gestach wobec klubu mówi cała Europa. Więcej o tym TUTAJ. Zaangażowanie Błaszczykowskiego w ratowanie Wisły jest najlepszym uwiarygodnieniem nowego otwarcia przy Reymonta 22.
Poza nim w spocie reklamowym wystąpili też trener Maciej Stolarczyk, Maciej Sadlok z córką, Marcin Wasilewski, wieloletni szewc Wisły Wiesław Nowakowski, 90-letnia Julia Kmiecik, matka Kazimierza Kmiecika, która od pół wieku nie opuściła ani jednego domowego meczu Białej Gwiazdy, oraz adepci klubowej akademii.
Błaszczykowski, Jażdżyński i Królewski to nie jedyni dobrodzieje Białej Gwiazdy. W ostatnich tygodniach kibice przekazali klubowi już ponad ćwierć miliona złotych, a firma Murapol pokryła koszty wysłania drużyny Macieja Stolarczyka do Turcji na tygodniowe zgrupowanie.
ZOBACZ WIDEO: Jacek Gmoch: Jerzy Brzęczek popełnił ten sam błąd, co Adam Nawałka
Świetny film, aż łezka poleciała!