Raport Portugalskiego Instytutu Administracji i Marketingu (IPAM) ujawnia, że wizerunek Cristiano Ronaldo, kapitana reprezentacji Portugalii i zawodnika saudyjskiego Al-Nassr, jest obecnie wart 850 mln euro (ok. 3,57 mld złotych) - podaje Polska Agencja Prasowa (PAP).
Występy słynnego napastnika w Arabii Saudyjskiej (od 2023 r.), mimo że tamtejsza liga jest mniej prestiżowa niż rozgrywki w Anglii, Hiszpanii czy Włoszech, nie wpłynęła negatywnie na wartość jego wizerunku.
Od 2020 r. wartość wizerunku Ronaldo wzrosła o 325 proc. Eksperci z IPAM zauważają, że pandemia COVID-19 (w latach 2020-23), która częściowo ograniczyła kibicom wejście na stadiony, paradoksalnie przyczyniła się do wzrostu popularności portugalskiej gwiazdy piłki.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Ale akcja! Ten gol wstrząsnął Brazylią
"Ronaldo jako osoba jest dziś jedną z czołowych marek na świecie" - ocenili autorzy raportu, podkreślając, że 40-letni piłkarz (5. lutego obchodzi 40. urodziny - przyp. red.) wykracza poza świat sportu.
Znaczący wpływ na popularność Ronaldo ma jego aktywność w mediach społecznościowych. Wpisy CR7 śledzi ponad 1 mld osób na całym świecie. Daniel Sa, dyrektor wykonawczy IPAM, zauważa, że Ronaldo "łączy pokolenia", a fascynacja nim przechodzi ze starszych na młodszych kibiców.
Ronaldo zarabia rocznie 200 mln euro z kontraktu z Al-Nassr oraz dodatkowe 150 mln euro z umów reklamowych z markami takimi jak: Nike, Tag Heuer i Louis Vuitton. Dodatkowe dochody czerpie z działalności swojej spółki CR7, aktywnej w różnych sektorach gospodarki, od sportu po branżę odzieżową i ceramiczną.