Po starcie wszystko układało się po myśli Kuby. Udało się utrzymać drugą lokatę za Lucą Ludwigiem, a za Giermaziakiem jechał Nicolas Armindo w Audi R8. Właśnie tych trzech kierowców nadawało ton rywalizacji, odjeżdżając wyraźnie od reszty stawki już na pierwszym okrążeniu, przy czym Ludwig miał bezpieczną przewagę nad goniącymi go Giermaziakiem i Armindo, Kuba natomiast musiał się bronić przed atakami Francuza z Team Rosberg. Presja Nicolasa przyniosła efekty na 4. zakręcie 3. okrążenia, kiedy to Giermaziak nie opanował swojego Lamborghini, wypadł z toru i uderzył w barierę.
- To był mój błąd.Co prawda, samochód był nadsterowny od początku wyścigu, ale to w żaden sposób mnie nie usprawiedliwia. Teraz muszę wyciągnąć wnioski z tego wyścigu i unikać podobnych błędów w przyszłości. Widoczny jest brak wystarczającej ilości testów przed sezonem, przez co do końca nie czuję Lamborghini. Musimy nadrobić zaległości do następnych zawodów - wyjaśnił Kuba Giermaziak.
Po odpadnięciu Argo Racing z rywalizacji, do zmiany kierowców na torze nie działo się zbyt wiele. Ludwig powiększał systematycznie swoją przewagę nad Armindo. Przed zjazdem do boksów miał już 8,5 sekundy w zapasie nad Audi, jednak nienajlepsza zmiana z Hennericim przy jednoczesnej perfekcyjnej zmianie Armindo z Campanico, spowodowała, że Corvette z numerem 17 spadło na drugie miejsce. Taki stan rzeczy nie trwał jednak długo i już na kolejnym okrążeniu kierowcy zamienili się miejscami. W tym samym czasie chyba coś zepsuło się w Audi z nr 16, gdyż Campanico kręcił wyraźnie słabsze czasy, spadając w klasyfikacji. Do walki o zwycięstwo włączył się Tim Bergemaister w swoim Porsche, który regularnie odrabiał straty do prowadzącego Hennericiego, jednak na dogonienie Corvette zabrakło mu czasu, a sam jeszcze musiał się bronić przed atakami znakomicie jadącego Hohenadela.
Wyniki 1. wyścigu (39 okrążeń)
M | Załoga | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Hennerici/Ludwig | Niemcy/Niemcy | Corvette Z06.R | 1:01:27,260 |
2 | Bergmeister/Schmickler | Niemcy/Niemcy | Porsche 997 | +5,625 |
3 | Hohenadel/Seiler | Niemcy/Niemcy | Corvette Z06.R | +5,950 |
4 | Moser/Ouzen | Szwajcaria/Dania | Audi R8 LMS | +14,388 |
5 | Lechner Jr/Nygaard | Austria/Dania | Ford GT | +17,331 |
6 | Campanico/Armindo | Portugalia/Francja | Audi R8 LMS | +46,714 |
7 | Abt/Williams | Niemcy/RPA | Audi R8 LMS | +53,571 |
8 | Jäger/Kremer | Niemcy/Niemcy | Ferrari 430 | +1:07,762 |
9 | Mutsch/Salles | Niemcy/Brazylia | Ford GT | +1 okr. |
10 | Konstantinou/Häring | Grecja/Niemcy | Porsche 997 | +1 okr. |
11 | Melkus/Stuck | Niemcy/Austria | Porsche 997 | +1 okr. |
12 | Yamamoto/Mayer | Japonia/Niemcy | Audi R8 LMS | +1 okr. |
13 | Hauser/Gerling | Szwajcaria/Szwajcaria | Corvette Z06.R | +1 okr. |
14 | Lauck/Raja | Niemcy/Niemcy | Lamborghini Gallardo | +1 okr. |
15 | Gindorf/Kräling | Niemcy/Niemcy | Ford GT | +1 okr. |
Nie ukończyli: | ||||
- | Sorlie/Leipert | Norwegia/Niemcy | Ascari KZ1R | na 27 okr. |
- | Knop/Matzke | Niemcy/Czechy | Ascari KZ1R | na 15 okr. |
- | Kechele/Giermaziak | Niemcy/Polska | Lamborghini Gallardo | na 3 okr. |
Klasyfikacja kierowców po 1. wyścigu
M | Kierowca | Kraj | Pkt. |
---|---|---|---|
1 | Marc Hennerici | Niemcy | 10 |
- | Luca Ludwig | Niemcy | 10 |
2 | Tim Bergmeister | Niemcy | 8 |
- | Frank Schmickler | Niemcy | 8 |
3 | Christian Hohenadel | Niemcy | 6 |
- | Toni Seiler | Szwajcaria | 6 |
4 | Henri Moser | Szwajcaria | 5 |
- | Michael Outzen | Dania | 5 |
5 | Walter Lechner jr. | Austria | 4 |
- | Christoffer Nygaard | Dania | 4 |
6 | Nicolas Armindo | Francja | 3 |
- | Cesar Campanico | Portugalia | 3 |
7 | Christian Abt | Niemcy | 2 |
- | Shane Williams | RPA | 2 |
8 | Thomas Jäger | Niemcy | 1 |
- | Freddy Kremer | Niemcy | 1 |
Klasyfikacja zespołów po 1. wyścigu
M | Zespół | Kraj | Pkt. |
---|---|---|---|
1 | Callaway Competition | Niemcy | 10 |
2 | Mühlner Motorsport | Belgia | 8 |
3 | Phoenix Racing | Niemcy | 6 |
4 | Fischer Racing | Niemcy | 5 |
5 | Team Rosberg | Niemcy | 4 |
6 | Abt Sportsline | Niemcy | 3 |
7 | G2-Racing | Szwajcaria | 2 |
8 | Matech GT Racing | Szwajcaria | 1 |