ADAC GT Masters: Nieudany debiut Giermaziaka

Niestety, nie udał się debiut Kuby Giermaziaka w ADAC GT Masters. Polski kierowca Argo Racing z powodu wypadku na trzecim okrążeniu nie ukończył pierwszego wyścigu w Oschersleben.

W tym artykule dowiesz się o:

Po starcie wszystko układało się po myśli Kuby. Udało się utrzymać drugą lokatę za Lucą Ludwigiem, a za Giermaziakiem jechał Nicolas Armindo w Audi R8. Właśnie tych trzech kierowców nadawało ton rywalizacji, odjeżdżając wyraźnie od reszty stawki już na pierwszym okrążeniu, przy czym Ludwig miał bezpieczną przewagę nad goniącymi go Giermaziakiem i Armindo, Kuba natomiast musiał się bronić przed atakami Francuza z Team Rosberg. Presja Nicolasa przyniosła efekty na 4. zakręcie 3. okrążenia, kiedy to Giermaziak nie opanował swojego Lamborghini, wypadł z toru i uderzył w barierę.

- To był mój błąd.Co prawda, samochód był nadsterowny od początku wyścigu, ale to w żaden sposób mnie nie usprawiedliwia. Teraz muszę wyciągnąć wnioski z tego wyścigu i unikać podobnych błędów w przyszłości. Widoczny jest brak wystarczającej ilości testów przed sezonem, przez co do końca nie czuję Lamborghini. Musimy nadrobić zaległości do następnych zawodów - wyjaśnił Kuba Giermaziak.

Po odpadnięciu Argo Racing z rywalizacji, do zmiany kierowców na torze nie działo się zbyt wiele. Ludwig powiększał systematycznie swoją przewagę nad Armindo. Przed zjazdem do boksów miał już 8,5 sekundy w zapasie nad Audi, jednak nienajlepsza zmiana z Hennericim przy jednoczesnej perfekcyjnej zmianie Armindo z Campanico, spowodowała, że Corvette z numerem 17 spadło na drugie miejsce. Taki stan rzeczy nie trwał jednak długo i już na kolejnym okrążeniu kierowcy zamienili się miejscami. W tym samym czasie chyba coś zepsuło się w Audi z nr 16, gdyż Campanico kręcił wyraźnie słabsze czasy, spadając w klasyfikacji. Do walki o zwycięstwo włączył się Tim Bergemaister w swoim Porsche, który regularnie odrabiał straty do prowadzącego Hennericiego, jednak na dogonienie Corvette zabrakło mu czasu, a sam jeszcze musiał się bronić przed atakami znakomicie jadącego Hohenadela.

Wyniki 1. wyścigu (39 okrążeń)

MZałogaKrajSamochódCzas
1 Hennerici/Ludwig Niemcy/Niemcy Corvette Z06.R 1:01:27,260
2 Bergmeister/Schmickler Niemcy/Niemcy Porsche 997 +5,625
3 Hohenadel/Seiler Niemcy/Niemcy Corvette Z06.R +5,950
4 Moser/Ouzen Szwajcaria/Dania Audi R8 LMS +14,388
5 Lechner Jr/Nygaard Austria/Dania Ford GT +17,331
6 Campanico/Armindo Portugalia/Francja Audi R8 LMS +46,714
7 Abt/Williams Niemcy/RPA Audi R8 LMS +53,571
8 Jäger/Kremer Niemcy/Niemcy Ferrari 430 +1:07,762
9 Mutsch/Salles Niemcy/Brazylia Ford GT +1 okr.
10 Konstantinou/Häring Grecja/Niemcy Porsche 997 +1 okr.
11 Melkus/Stuck Niemcy/Austria Porsche 997 +1 okr.
12 Yamamoto/Mayer Japonia/Niemcy Audi R8 LMS +1 okr.
13 Hauser/Gerling Szwajcaria/Szwajcaria Corvette Z06.R +1 okr.
14 Lauck/Raja Niemcy/Niemcy Lamborghini Gallardo +1 okr.
15 Gindorf/Kräling Niemcy/Niemcy Ford GT +1 okr.
  Nie ukończyli:      
- Sorlie/Leipert Norwegia/Niemcy Ascari KZ1R na 27 okr.
- Knop/Matzke Niemcy/Czechy Ascari KZ1R na 15 okr.
- Kechele/Giermaziak Niemcy/Polska Lamborghini Gallardo na 3 okr.

Klasyfikacja kierowców po 1. wyścigu

MKierowcaKrajPkt.
1 Marc Hennerici Niemcy 10
- Luca Ludwig Niemcy 10
2 Tim Bergmeister Niemcy 8
- Frank Schmickler Niemcy 8
3 Christian Hohenadel Niemcy 6
- Toni Seiler Szwajcaria 6
4 Henri Moser Szwajcaria 5
- Michael Outzen Dania 5
5 Walter Lechner jr. Austria 4
- Christoffer Nygaard Dania 4
6 Nicolas Armindo Francja 3
- Cesar Campanico Portugalia 3
7 Christian Abt Niemcy 2
- Shane Williams RPA 2
8 Thomas Jäger Niemcy 1
- Freddy Kremer Niemcy 1

Klasyfikacja zespołów po 1. wyścigu

MZespółKrajPkt.
1 Callaway Competition Niemcy 10
2 Mühlner Motorsport Belgia 8
3 Phoenix Racing Niemcy 6
4 Fischer Racing Niemcy 5
5 Team Rosberg Niemcy 4
6 Abt Sportsline Niemcy 3
7 G2-Racing Szwajcaria 2
8 Matech GT Racing Szwajcaria 1
Źródło artykułu: