Najważniejszym założeniem programu nadal jest ułatwianie startów jak największej liczbie zawodników, którzy zdecydowali się rywalizować Citroenem C2 R2 Max. Nowym elementem jest międzynarodowy charakter programu. Zawodnicy biorący udział w programie w Polsce będą mieli możliwość startów i zdobywania nagród w zagranicznych edycjach pucharu. Analogicznie, załogi ścigające się w Citroen Racing Trophy w innych krajach Europy będą miały możliwość startów w Polsce.
Aby ułatwić przygotowanie startów i pomagać zespołom osiągającym najlepsze wyniki, Citroen Polska wspólnie z partnerami zgromadzili wyjątkową pulę nagród dla uczestników Citroen Racing Trophy Polska. Ich dystrybucja będzie zależna od zajętego miejsca w klasyfikacji generalnej grupy A wśród samochodów z napędem na jedną oś, z wyłączeniem S1600. Nagrody za miejsca od pierwszego do ósmego będą wynosiły odpowiednio 16000, 12000, 10000, 8000, 6000, 4000, 3000 i 2000 złotych.
W nadchodzącym sezonie tytułu mistrzowskiego w C2 R2 Teams’ Challenge będzie bronił Jan Chmielewski. Starty w Citroen Racing Trophy zapowiadają także Marcin Dobrowolski, Szymon Kornicki i Grzegorz Grono. Przesiadkę do Citroenów C2 R2 rozważa także dwóch zawodników znanych z tras Pucharu PZM, Grzegorz Warkowski i Łukasz Markowski.
Citroen Racing Trophy to nowa jakość, biorąc pod uwagę dotychczas proponowane formuły pucharu. Wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowo atrakcyjną pulą nagród. W aktualnej sytuacji zawodnik osiągający dobre wyniki może praktycznie finansować w znacznej części starty poprzez zdobywane nagrody. Ponadto jest nadal motywowany do zdobywania jak najlepszych pozycji w klasyfikacji generalnej. To bardzo ważny aspekt sportowy. Wreszcie jest to program międzynarodowy, dający możliwości zdobywania nowych doświadczeń i porównywania umiejętności sportowych kierowców rożnych krajów, startujących na jednakowych bardzo konkurencyjnych samochodach. Jestem przekonany ze podwyższy to jeszcze bardziej poziom rywalizacji. – powiedział Marek Nawarecki z Citroen Racing.
Z roku na rok samochody rajdowe są coraz bardziej konkurencyjne. Aby wyniki Citroenów były możliwie najlepsze w międzynarodowych serialach Citroen Racing Trophy startować będą wersje Max. Dla zawodników chcących dostosować swoje samochody z wersji podstawowej C2 R2 do Max, zestawy do przebudowy są teraz jeszcze bardziej przystępne. - powiedział Simon Jean-Joseph, szef działu współzawodnictwa klientów Citroen Racing.