Będzie nowa rajdówka Peugeota?

Od końca lat 70’, Peugeot Sport jest wszechobecny na rajdach dzięki, między innymi, swoim produktom. Wiele modeli, przeznaczonych zarówno dla amatorów jak i dla przyszłych mistrzów przewinęło się na asfalcie i na szutrze: 104 ZS, Samba Rallye, 205 GTi 1,6l, 205 Rallye, 309 GTi, 106 (10 lat: XSi, Rallye i S16), 206 XS (7 lat) i w przyszłym roku 207 RC Rallye.

207 RC Rallye jest czwartym autem z grupy 207 "by Peugeot Sport". Po wyścigowym Spiderze THP, wyścigowej 207-ce LW i rajdowym 207 Super 2000, ostatnie małe autko sportowe tej marki przeznaczone do jazd w rajdach demonstruje swoje zalety.

Stworzony w Vélizy, 207 RC Rallye wykorzystuje doświadczenie całej ekipy Peugeot Sport, w tym również kierowców: Stéphane’a Sarrazin, Bryana Bouffier. W wywodzącym się bezpośrednio z tej serii modelu 207 RC Rallye zastosowano silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600cm3 turbo opracowany we współpracy z BMW Group i używany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych. Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić pewną wytrzymałość. Wreszcie, model 207 RC Rallye posiada silnik 180-konny przy całkowitej masie 1120kg i będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.

207 RC Rallye jest jednym z tych rzadkich modeli w swojej kategorii zaprojektowanych do jazdy po asfalcie i po szutrze dzięki możliwości prostej, szybkiej i mało skomplikowanej zmiany. Aby przejść z jednej wersji na drugą, wymieniany jest układ sprężyn i amortyzatorów, hamulce przednie i zabezpieczenia.

Model 207 RC Rallye został zaprojektowany z uwzględnieniem różnych możliwości budżetowych. W ten sposób koszty jego eksploatacji są dużo niższe niż modelu 206XS dzięki, między innymi, koncepcji jego sylwetki, która jest solidna, a więc bardziej trwała. To również atrakcyjna cena dla modelu homologowanego w klasie R3. Oferuje również najlepszy stosunek ceny do osiągów oraz jakości do ceny.

Cena zestawu 207 RC Rallye w wersji do jazdy po asfalcie wynosi 20 500 € (bez podatku). Cena obejmuje nadwozie ze wspawaną klatką bezpieczeństwa, kłową skrzynię biegów z sześcioma przełożeniami, układ elektryczny i wiązki przewodów, sprężyny i amortyzatory Peugeot Sport, hamulce, obręcze kół…

Zestaw do konwersji na wersję szutrową jest dostępny w cenie 5000€ (bez podatku).

Michel Barge, Dyrektor Peugeot Sport: - Od końca lat 70’, marka Peugeot wypracowała sobie mocną pozycję w wyścigach, z pewnością dzięki sukcesom w światowych programach konstruktorów pojazdów, ale nie tylko! Marka Peugeot opierała zawsze swoją renomę na dynamicznych formach promocji. Dzięki organizowaniu pucharów jednej marki dla klientów prywatnych, w których pojazdy rywalizowały zarówno pod względem ekonomicznym, jak i technicznym, marka Peugeot stała się punktem odniesienia dla całego świata sportów samochodowych. W 2009, Peugeot wystawi do zawodów na asfalcie i na szutrze model 207 RC Rallye. Dzięki nowemu programowi, marka Peugeot będzie jeszcze bardziej zaangażowana w rywalizację potwierdzając zalety naszych produktów. Jesteśmy pewni, że dzięki modelowi 207 RC Rallye znajdziecie Państwo ogromną przyjemność w rywalizacji!.

Stéphane Sarrazin: - Nie oczekiwałem, że auto będzie aż tak dobre zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Moment obrotowy przy wyjściu z zakrętu jest zadziwiający, a kłowa skrzynia biegów bardzo skuteczna. To jest prawdziwy rajdowy samochód w rozsądnej cenie, jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjną cenę całego zestawu. Będę miał zaszczyt prowadzić go na otwarciu rajdu pucharu Francji w Cévennes i Var.

Bryan Bouffier: - Już zanim wsiadłem za kierownicę 207 RC Rallye, spodziewałem, że będzie niezły, biorąc pod uwagę jakość silników i zawieszenia w fabrycznych wersjach modelu 207. Już po przejechaniu pierwszych metrów wiedziałem, że to dobry samochód. Myślę, że zarówno początkujący jak i doświadczeni kierowcy będą mieli dużo przyjemności za jego kierownicą. A co ważne dla amatorów, jego niezawodność jest niezaprzeczalna, co pozwoli na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji.

Źródło artykułu: