GT1: Duet Grosjean/Mutsch górą w Brnie

Francusko-niemiecki duet Romain Grosjean/Thomas Mutsch przerwał trwającą od sobotnich kwalifikacji dominację Vitaphone Racing Team na obiekcie w Brnie, odnosząc tym samym drugie zwycięstwo w sezonie.

W tym artykule dowiesz się o:

Ruszający z pierwszej pozycji Andrea Bertolini zdołał utrzymać prowadzenia, podczas gdy towarzyszący mu w pierwszej linii Tomas Enge spadł na odległe 16. miejsce. Romain Grosjean po starcie z szóstej pozycji i kolizji z jednym z Aston Martinów również osunął się w dół stawki. Francuz rozpoczął jednak szarżę zwieńczoną awansem na czwarte miejsce przed zmianą kierowców.

Na trzecim okrążeniu doszło do kolizji pomiędzy Stefanem Mücke i Rahel Frey, w rezultacie której Ford szwajcarskiej debiutantki ugrzązł w pułapce żwirowej. Incydent ten spowodował wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.

Tuż po restarcie prowadzący Bertolini błyskawicznie powiększał przewagę nad drugim Michaelem Krummem, jednak sędziowie uznali, że były kierowca testowy Ferrari w Formule 1 zbyt szybko przyśpieszył po wznowieniu wyścigu i ukarali Włocha karą stop and go.

Pięć okrążeń później na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa, tym razem w następstwie kolizji Maserati Alexandra Margaritisa z Fordem Basa Leindersa.

Po zamieszaniu związanym wizytami w boksach, Thomas Mutsch, który przejął stery Forda GT z rąk Romaina Grosjeana, znalazł się na prowadzeniu. Znacząco zyskał również Aston Martin duetu Enge/Turner, który mimo kiepskiego startu zdołał awansować na drugie miejsce. Trójkę uzupełniał Nissan Michaela Krumma i Petera Dumbrecka.

Przez ostatnie 15 minut wyścigu czołowa trójka trzymała się blisko siebie, za ich plecami

samotnie podążał Aston Martin obsadzony przez Jonathana Hirschi i Clivio Piccione. Interesująca walka toczyła się z kolei o piąte miejsce. Dominik Schwager w Lamborghini All-Inkl.com ostatecznie nie zdołał odeprzeć ataków dwóch Maserati w barwach Vitaphone, w tym najszybszego na torze, odrabiającego straty spowodowane karą, Michaela Bartelsa. Po godzinnej rywalizacji jako pierwszy metę przekroczył Thomas Mutsch, przed Darrenem Turnerem i Michaelem Krummem.

Po trzech eliminacjach w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata GT1 przewodzą Romain Grosjen i Thomas Mutsch, drugie zajmuje załoga Vitaphone Racing Team - Andrea Bertolini i Michael Bartels. Kolejna runda cyklu odbędzie się 4 lipca na francuskim Circuit Paul Ricard.

Wyniki wyścigu głównego (28 okrążeń)

MKierowcyKrajSamochódCzas
1 Grosjean/Mutsch Francja/Niemcy Ford GT Matech 1:00:46,852
2 Enge/Turner Czechy/W.Brytania Aston Martin DB9 +0,717
3 Krumm/Dumbreck Niemcy/W.Brytania Nissan GT - R +0,966
4 Hirschi/Piccione Szwajcaria/Monako Aston Martin DB9 +1,553
5 Bertolini/Bartels Włochy/Niemcy Maserati MC12 +1,766
6 Bernoldi/Ramos Brazylia/Portugalia Maserati MC12 +9,057
7 Pastorelli/Schwager Włochy/Niemcy Lamborghini Murcielago 670 R-SV +13,285
8 Rosina/Hennerici Czechy/Niemcy Corvette Z06 +16,713
9 Makowiecki/Sarrazin Francja/Francja Aston Martin DB9 +20,874
10 Wendlinger/Moser Austria/Szwajcaria Nissan GT - R 22,622
Źródło artykułu: