Ruszający z pierwszej pozycji Andrea Bertolini zdołał utrzymać prowadzenia, podczas gdy towarzyszący mu w pierwszej linii Tomas Enge spadł na odległe 16. miejsce. Romain Grosjean po starcie z szóstej pozycji i kolizji z jednym z Aston Martinów również osunął się w dół stawki. Francuz rozpoczął jednak szarżę zwieńczoną awansem na czwarte miejsce przed zmianą kierowców.
Na trzecim okrążeniu doszło do kolizji pomiędzy Stefanem Mücke i Rahel Frey, w rezultacie której Ford szwajcarskiej debiutantki ugrzązł w pułapce żwirowej. Incydent ten spowodował wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.
Tuż po restarcie prowadzący Bertolini błyskawicznie powiększał przewagę nad drugim Michaelem Krummem, jednak sędziowie uznali, że były kierowca testowy Ferrari w Formule 1 zbyt szybko przyśpieszył po wznowieniu wyścigu i ukarali Włocha karą stop and go.
Pięć okrążeń później na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa, tym razem w następstwie kolizji Maserati Alexandra Margaritisa z Fordem Basa Leindersa.
Po zamieszaniu związanym wizytami w boksach, Thomas Mutsch, który przejął stery Forda GT z rąk Romaina Grosjeana, znalazł się na prowadzeniu. Znacząco zyskał również Aston Martin duetu Enge/Turner, który mimo kiepskiego startu zdołał awansować na drugie miejsce. Trójkę uzupełniał Nissan Michaela Krumma i Petera Dumbrecka.
Przez ostatnie 15 minut wyścigu czołowa trójka trzymała się blisko siebie, za ich plecami
samotnie podążał Aston Martin obsadzony przez Jonathana Hirschi i Clivio Piccione. Interesująca walka toczyła się z kolei o piąte miejsce. Dominik Schwager w Lamborghini All-Inkl.com ostatecznie nie zdołał odeprzeć ataków dwóch Maserati w barwach Vitaphone, w tym najszybszego na torze, odrabiającego straty spowodowane karą, Michaela Bartelsa. Po godzinnej rywalizacji jako pierwszy metę przekroczył Thomas Mutsch, przed Darrenem Turnerem i Michaelem Krummem.
Po trzech eliminacjach w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata GT1 przewodzą Romain Grosjen i Thomas Mutsch, drugie zajmuje załoga Vitaphone Racing Team - Andrea Bertolini i Michael Bartels. Kolejna runda cyklu odbędzie się 4 lipca na francuskim Circuit Paul Ricard.
Wyniki wyścigu głównego (28 okrążeń)
M | Kierowcy | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Grosjean/Mutsch | Francja/Niemcy | Ford GT Matech | 1:00:46,852 |
2 | Enge/Turner | Czechy/W.Brytania | Aston Martin DB9 | +0,717 |
3 | Krumm/Dumbreck | Niemcy/W.Brytania | Nissan GT - R | +0,966 |
4 | Hirschi/Piccione | Szwajcaria/Monako | Aston Martin DB9 | +1,553 |
5 | Bertolini/Bartels | Włochy/Niemcy | Maserati MC12 | +1,766 |
6 | Bernoldi/Ramos | Brazylia/Portugalia | Maserati MC12 | +9,057 |
7 | Pastorelli/Schwager | Włochy/Niemcy | Lamborghini Murcielago 670 R-SV | +13,285 |
8 | Rosina/Hennerici | Czechy/Niemcy | Corvette Z06 | +16,713 |
9 | Makowiecki/Sarrazin | Francja/Francja | Aston Martin DB9 | +20,874 |
10 | Wendlinger/Moser | Austria/Szwajcaria | Nissan GT - R | 22,622 |