Nowy system punktacji zatwierdzony

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zatwierdziła zmianę systemu punktacji w mistrzostwach świata Formuły 1. Zamiast ośmiu, aż dziesięciu najlepszych kierowców zdobędzie punkty do klasyfikacji.

W tym artykule dowiesz się o:

Nowy system premiuje również zwycięzcę wyścigu, który dostanie aż 7 punktów więcej niż drugi na mecie i aż 10 więcej niż kierowca, który zajmie trzecie miejsce.

Stary system: 10-8-6-5-4-3-2-1

Nowy system: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

FIA skreśliła obowiązek publikowania wagi bolidów po kwalifikacjach, co oznacza, że ocena, który bolid jest najbardziej ekonomiczny, nie będzie tak łatwa jak mogłoby się wydawać.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że kierowcy, którzy awansowali do Q3 będą musieli wystartować do wyścigu na tym samym komplecie opon, na którym ustanowili swoje najlepsze okrążenie podczas trzeciej części czasówki.

FIA uszczegółowiła przepisy dotyczące testów w trakcie sezonu dla kierowcy, który wchodzi do zespołu. Test nie może zostać zorganizowany na torze goszczącym wyścig Formuły 1, może wziąć w nim udział kierowca, który w ciągu ostatnich dwóch lat nie startował w F1, musi się odbyć najwcześniej 2 tygodnie przed zmianą kierowcy i nie później niż 2 tygodnie po niej. Jeżeli po przeprowadzeniu testów zespół zrezygnuje z testowanego kierowcy, jeden dzień testów zostanie mu zabrany przed startem kolejnego sezonu.

Źródło artykułu: