Nowe - stare drogi promocji hokeja

W nowym sezonie hokejowym, którego inauguracja już za nami, fani hokeja na lodzie będą pozbawieni możliwości śledzenia rozgrywek PLH za pośrednictwem telewizji. TVP SPORT, jedyna stacja telewizyjna, mająca w swojej ofercie transmisje hokejowe z polskich lodowisk, zrezygnowała z ich przeprowadzania ze względów finansowych.

W tym artykule dowiesz się o:

Dla wyczerpanego, polskiego hokeja to bardzo poważny cios, znika bowiem ważny argument w rozmowach z potencjalnymi sponsorami. Ale nie tylko to. Brak hokeja w telewizji, to przede wszystkim odcięcie ważnej drogi promocji tej dyscypliny sportu w ośrodkach pozbawionych drużyn ligowych. W związku z tym, maleją niemal do zera szanse na dotarcie do nowych odbiorców, którzy w przyszłości mogą połknąć hokejowego bakcyla. Sytuacja ta powinna wpłynąć na całe środowisko hokejowe w sposób mobilizujący i pobudzający, do wzmożonej aktywności promocyjnej.

Od dłuższego już czasu mówi się o potrzebie organizowania imprez hokejowych w miastach posiadających obiekty, ale nie mających drużyn w PLH lub wcale. Niestety w większości przypadków na mówieniu się kończy. Pierwszy krok aby to zmienić, uczyniono dwa tygodnie temu, organizując mecz towarzyski Polska - Francja w Opolu. Zarówno strona organizacyjna, jak i frekwencja stały na dobrym poziomie, co potwierdziło słuszność tej decyzji.

Ciągle na swoją szansę czeka Lublin, posiadający piękną halę, spory potencjał ludzki lecz mimo to zawsze coś stoi na przeszkodzie aby zorganizować w tym mieście wielkie, hokejowe święto. Podobnie rzecz ma się w Łodzi, już mało kto pamięta o tradycjach hokejowych tego miasta. Być może organizacja takich meczy, stałaby się mocnym impulsem do zmian istniejącego stanu, a my z czasem, doczekalibyśmy się nowych, silnych ośrodków na hokejowej mapie Polski.

Brak transmisji telewizyjnych, to niewątpliwie duża strata.Nie można jednak, sprowadzać działań promocyjnych wyłącznie do tego jednego obszaru. Jeśli uda się "wyjść z hokejem", poza istniejące ośrodki, organizując mecze reprezentacji, Pucharu Polski czy też - otwarcia sezonu ligowego w innych miastach, nie biorących udziału w rozgrywkach PLH, to sytuacja może się diametralnie zmienić. W wyniku takich działań, powinno się udać pozyskać nie tylko nowych kibiców ale także stację telewizyjną gotową do współpracy ze związkiem i klubami.

Komentarze (0)