Który kierowca F1 jest najpopularniejszy w sieci?

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Kierowcy Formuły 1 coraz chętniej udzielają się na łamach mediów społecznościowych. Kto jest liderem w tej dziedzinie i jaki zespół jest najpopularniejszy "w sieci" sprawdzicie w naszym rankingu.

1
/ 7

Brazylijczyk zyskał sobie spore grono sympatyków od czasów startów dla Ferrari. Nikt nie może przejść obojętnie obok zawodnika, który ma w swoim CV starty w barwach legendarnego teamu. Trzy najpopularniejsze platformy społecznościowe w których udziela się Felipe Massa (Facebook, Twitter, Instagram) śledzi łącznie ponad 1,75 mln kibiców. Zawodnik mimo zaawansowanego wieku wciąż ściga się z powodzeniem w barwach Williamsa. Liczba jego fanów powinna więc niedługo przekroczyć 2 mln.

Facebook: 460 tys. fanów Twitter: 740 tys. Instagram: 561 tys.

2
/ 7

Aktualny wicemistrz świata jeździ od kilku lat w barwach Mercedesa, obecnie najpopularniejszego zespołu Formuły 1. Niemiec jest aktywny zwłaszcza na Facebooku i Instagramie - w tej klasyfikacji jest trzeci. Na Twitterze jego konto śledzi ponad milion użytkowników. Jeśli w przyszłym roku ponownie znajdzie się czołówce, to wkrótce może awansować na podium wśród najpopularniejszych zawodników w internecie.

Facebook: 915 tys. Twitter: 1,3 mln Instagram: 301 tys.

3
/ 7

Podium najpopularniejszych kierowców w sieci otwiera były mistrz świata Jenson Button. Brytyjczyk łącznie zgromadził ponad 3 miliony sympatyków i zyskuje kolejnych mimo nie najlepszych ostatnich sezonów w wykonaniu ekipy McLarena. Wśród fanów Jensona nie brakuje także sympatyków urody jego żony - Jessiki Michibaty. Japonka często gości na prywatnych zdjęcia 34-latka publikowanych w internecie.

Facebook: 842 tys. Twitter: 2,2 mln Instagram: 170 tys.

4
/ 7

Zdaniem wielu najlepszy obecnie kierowca Formuły 1. Reprezentował barwy Renault, Ferrari, a obecnie McLarena. Starty dla najbardziej rozpoznawalnych ekip w Formule 1 przyniosły mu spore grono fanów. Hiszpan używa mediów społecznościowych niezwykle często dzięki czemu kibice mogą śledzić np. jak spędza wolny czas. W lutym przy pomocy Twittera i Facebooka zapewniał o swoim zdrowiu po wypadku podczas testów w Barcelonie.

Facebook: 1,68 mln Twitter: 2,28 mln Instagram: 89 tys.

5
/ 7

Król wszystkiego jak powiedzieliby młodzi kibicie. Lewis Hamilton prowadzi pewnie w klasyfikacji mistrzostw świata zmierzając po swój trzeci tytuł mistrzowski. W sieci również nie ma równych sobie. Na największych platformach społecznościowych zgromadził łącznie blisko 7,8 mln sympatyków - prawie dwa razy więcej niż drugi Fernando Alonso. Popularności w internecie przysporzył Hamiltonowi także związek z Nicole Scherzinger. Znana piosenkarka jest "obserwowana" łącznie przez ponad 15 mln fanów.

Facebook: 3,25 mln Twitter: 2,92 mln Instagram: 1,6 mln

6
/ 7
P.KierowcaFacebookTwitterInstagramŁącznie
1Lewis Hamilton3,2 mln2,9 mln1,6 mln7,7 mln
2Fernando Alonso1,6 mln2,2 mln89 tys.4,04 mln
3Jenson Button842 tys.2,2 mln170 tys.3,21 mln
4Nico Rosberg915 tys.1,3 mln301 tys.2,25 mln
5Felipe Massa460 tys.740 tys.561 tys.1,76 mln
6Daniel Ricciardo442 tys.548 tys.88 tys.1,08 mln
7Sergio Perez149 tys.770 tys.112 tys.1,03 mln
8Romain Grosjean185 tys.485 tys.116 tys.786 tys.
9Pastor Maldonado0,8 tys.695 tys.59 tys.763 tys.
10Nico Hulkenberg127 tys.418 tys.-545 tys.

W rankingu na najpopularniejszych kierowców Formuły 1 na trzech największych platformach w oczy rzuca się przede wszystkim brak Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena. Obaj zawodnicy znani są z tego, iż cenią sobie swoją prywatność i niechętnie korzystają z mediów. Brak aktywności w internecie nie oznacza jednak, że obaj zawodnicy nie mają swoich fanów. W niedawnej ankiecie zorganizowanej przez Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix najpopularniejszym zawodnikiem został wybrany Kimi Raikkonen.

W łącznym zestawieniu tylko siedmiu kierowców może pochwalić się ponad milionem "śledzących" na przestrzeni trzech rożnych mediów społecznościowych. Wszystkich deklasuje Lewis Hamilton, którego konta "polubiło" tyle samo fanów co drugiego i trzeciego w zestawieniu Fernando Alonso oraz Jensona Buttona.

Podwójny mistrz świata wygląda jednak marnie w zestawieniu z innymi sportowcami, którzy wiodą prym w podobnej klasyfikacji w swojej dyscyplinie. Trzy miliony sympatyków Brytyjczyka na Facebook'u jest garstką w porównaniu do ponad 100 milionów fanów Cristiano Ronaldo na tej samej platformie. Co ciekawe prawie trzy razy więcej "śledzących" od Hamiltona ma Valentino Rossi - legenda i gwiazda MotoGP, które popularnością wciąż mocno ustępuje Formule 1.

7
/ 7

Swoje konta Facebook, Twitter i Instagram prowadzą wszystkie zespoły Formuły 1. Tutaj podobnie jak w zestawieniu kierowców zdecydowanym liderem jest Mercedes. Niemiecka ekipa po perfekcyjnym sezonie 2014 zdystansowała rywali przede wszystkim na serwisie stworzonym przez Marka Zuckerberga. Łącznie ekipa spod znaku trójramiennej gwiazdy ma ponad 12 milionów śledzących. Drugi w tej klasyfikacji Red Bull Racing może się pochwalić blisko 6 mln.

P.ZespółFacebookTwitterInstagramŁącznie
1Mercedes10,3 mln1,17 mln517 tys.12,08 mln
2Red Bull4,6 mln874 tys.316 tys.5,83 mln
3Ferrari3,6 mln1,11 mln168 tys.4,91 mln
4McLaren3,0 mln987 tys.377 tys.4,45 mln
5Lotus1,1 mln584 tys.207 tys.1,89 mln
6Williams678 tys.454 tys.179 tys.1,31 mln
7Force India880 tys.330 tys.45 tys.1,26 mln
8Sauber487 tys.329 tys.72 tys.888 tys.
9Manor429 tys.325 tys.4 tys.759 tys.
10Toro Rosso320 tys.284 tys.64 tys.668 tys.
Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (2)
avatar
julsonka
15.09.2015
Zgłoś do moderacji
6
0
Odpowiedz
hamilton jest pierwszy bo wszystko wrzuca na facebooka i inne strony a inni troche bardziej sa powsciagliwi ..  manorowi sie gratujacje naleza chociaz raz nie sa ostatni]  
avatar
Fanvettel
15.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Toro Roso za Manorem