Grosjean doniósł FIA na Hamiltona przed GP Japonii

PAP/EPA / YURI KOCHETKOV / Lewis Hamilton
PAP/EPA / YURI KOCHETKOV / Lewis Hamilton

Interesującą debatą podczas tradycyjnego zebrania kierowców wywołał Romain Grosjean, który wypytał dyrektora wyścigu Charliego Whitinga o zwyczaj odpinania pasów bezpieczeństwa po wyścigu.

Kierowcy F1 tradycyjnie w piątkowy wieczór spotkali się na torze Suzuka, by uczestniczyć w debacie przed rozegraniem kolejnego wyścigu mistrzostw świata. Prowadzący dyskusję Charlie Whiting z FIA odniósł się m.in. do kwestii kolizji Sebastiana Vettela i Lance'a Strolla po GP Malezji. Kierowca Ferrari został upomniany za niepozostawienie kierownicy w rozbitym samochodzie oraz fakt, że do pit lane dotarł na samochodzie Pascala Wehrleina.

Gdy rozpoczęła się otwarta część zebrania, w której zawodnicy otrzymali możliwość zadawania pytań, do głosu doszedł Romain Grosjean, który poruszył kwestię odpinania pasów bezpieczeństwa, co jego zdaniem regularnie czynił Lewis Hamilton, choć jest to ewidentne łamanie przepisów.

Fragment dyskusji z zebrania kierowców przed GP Japonii:

Grosjean: Po tym jak mijamy flagę w biało-czarną szachownicę czy możemy rozpiąć pasy bezpieczeństwa?

Whiting: Nie.

Grosjean: Myślę, że Lewis robił to wiele razy.

Whiting: Przy prędkości, z jaką po wyścigu poruszą się Lewis, rozluźnienie ich jest rozsądne. Rozluźnienie, ale nie całkowite odpięcie.

Felipe Massa: Nie można poluźnić pasów bezpieczeństwa. To trudne, trzeba je rozpiąć.

Whiting: Odpowiedziałem na pytanie, że nie można ich odpinać. Jeśli jesteś w stanie je poluźnić, to nie widzę w tym wielkiego problemu. Lewis, co z nimi robisz - rozluźniasz czy odpinasz?

Hamilton (z uśmiechem): Odpinam. Nie robię tego często, np. w Montrealu i kilku innych wyścigach.

Whiting: Romain (Grosjean) chcesz coś tutaj dodać?

Grosjean: Myślę, że z punktu widzenia fanów, to fajna sprawa, że mogą zobaczyć kierowcę. Chciałbym jednak wyjaśnić tę kwestię.

Hamilton: Dlaczego potrzebujemy jej wyjaśnienia?

Grosjean: Ponieważ czasami nie odkładasz kierownicy na miejsce i dostajesz za to karę, mimo, że nie miało to kompletnie sensu, bo koła są wyrwane z samochodu. Dlatego chciałbym wiedzieć.

Hamilton (wzruszył ramionami): Interesujące.

Whiting: Możemy to wyjaśnić, jeśli naprawdę uważasz, że warto...

Hamilton: Stary, przecież jedziemy wtedy bardzo powoli. Ale może Sebastian powinien zatrzymać swoje

Vettel (uśmiech): Pasy bezpieczeństwa czy kierownicę? Jestem zmieszany.

Whiting: Widzieliśmy co może wydarzyć się po wyścigu (wypadek Vettela i Strolla na torze Sepang w Malezji). Nie powinno, ale stało się i może dojść do podobnych historii w przyszłości.

Grosjean: Nie chcę wnosić tutaj żadnych argumentów czy czegokolwiek, chciałby po prostu poznać regulamin w tej kwestii.

Whiting: Cóż, sądzę, że nie powinno się odpinać pasów bezpieczeństwa. Widzieliśmy co może się wydarzyć na okrążeniu zjazdowym, dlatego praktykowanie ich rozpinania jest złe.

Hamilton: Robiłem to tylko po zwycięstwach, aby móc pomachać do kibiców na torze.

Whiting: Rozumiem to.

Hamilton: W tym samym momencie znacząco zwolniłem.

ZOBACZ WIDEO Grzegorz Krychowiak: W Rosji chcemy osiągnąć lepszy wynik niż we Francji

Komentarze (3)
avatar
julsonka
9.10.2017
Zgłoś do moderacji
6
0
Odpowiedz
konfident ! niech patrzy na siebie lepiej a nie innych sie czepia 
avatar
PiotrF1Fan
9.10.2017
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
niedługo dojdzie do tego że będą wkładać ich w kokonik wypełniony pianką i na wszelki wypadek wyciągać dopiero godzinę po skończonym wyścigu, rozumiem że bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, al Czytaj całość
avatar
jj szatanek
9.10.2017
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
żabojad niech się za jazde wezmie , a nie kapowanie