FIA chce, aby to sami kierowcy mieli wpływ na swój start. Ma zostać ograniczona komunikacja radiowa z inżynierem oraz zakaz modyfikacji systemu tuż przed samym rozpoczęciem wyścigu. Wszytko jest zgodne z regulaminem sportowym F1, a dokładnie z artykułem 20.1. - "Kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie i bez żadnej pomocy".
[ad=rectangle]
W notatce wysłanej przez Charliego Whitinga do wszystkich zespołów jest zapis, że zmiana ta będzie rygorystycznie egzekwowana, aby to wyłącznie kierowcy byli odpowiedzialni za przygotowania i sam start do wyścigu. Od GP Belgii ustawienia sprzęgła nie mogą być zmienianie po wyjeździe z pit lane, aż do rozpoczęcia zawodów. Dodatkowo kierowcy nie będą mogli być nadmiernie instruowani z alei serwisowej.
Komunikacja radiowa ma być używana wyłącznie do komunikatów bezpieczeństwa, np. przebita opona, problemy z bolidem, żółte flagi na torze czy informacje o pozycjach rywali. Kierowca nie może być instruowany podczas procedury startu lub restartu wyścigu.
Każda inna wiadomość będzie naruszeniem artykułu 20.1 i FIA będzie nakładać w takich przypadkach kary.