Trudna sytuacja finansowa grupy Volkswagen sprawiła, że niemiecki gigant zmuszony jest ciąć koszty. Firma planuje zamknąć kilka fabryk i zwolnić kilka tysięcy pracowników. Zaciskanie pasa dotknęło już Audi, które zakończyło produkcję samochodów w zakładach w Brukseli. Kryzysowe czasy nastały w momencie, gdy firma z Ingolstadt planowała podbój Formuły 1.
Audi w 2022 roku dogadało się ws. przejęcia zespołu, który obecnie funkcjonuje jako Stake F1 Team. Cięcie kosztów sprawiło, że projekt w pewnym momencie stanął pod znakiem zapytania. Jednak jesienią ubiegłego roku w proces zaangażowali się Katarczycy, którzy nabyli część udziałów w ekipie z Hinwil. Zapłacili za nie aż 300 mln dolarów.
To właśnie fundusze z Bliskiego Wschodu pomogły Audi w realizacji nowej inwestycji. We wtorek Niemcy ogłosili stworzenie Sauber Motorsport Technology Centre UK. Firma zamierza stworzyć filię zespołu Formuły 1 na Wyspach, co ma jej pomóc w podbiciu królowej motorsportu.
ZOBACZ WIDEO: Stanowcza reakcja miliardera. Falubaz będzie pozywał dziennikarzy?
Decyzja Audi nie jest dziełem przypadku. Powszechnie wiadomo, że to właśnie na Wyspach Brytyjskich pracuje najwięcej specjalistów i inżynierów ze świata F1. Spora część z nich nie chce słyszeć o wyprowadzce z Wielkiej Brytanii, chociażby ze względu na rodziny. Tym bardziej w przypadku oferty ze Stake F1 Team, które swoją siedzibę ma w Szwajcarii - kraju dość drogim do życia.
Audi obecnie bierze pod uwagę kilka lokalizacji, jeśli chodzi o siedzibę Sauber Motorsport Technology Centre UK. W grę wchodzą takie miejscowości jak Bicester, Silverstone i Milton Keynes. Brytyjska filia zespołu miałaby rozpocząć swoje działania najpóźniej latem 2025 roku.
- Jesteśmy podekscytowani faktem, że możemy założyć nasze centrum technologiczne w Wielkiej Brytanii, które uzupełni naszą kluczową siedzibę w Hinwil. Baza w Szwajcarii będzie nadal kierować naszymi głównymi operacjami inżynieryjnymi i najmocniej odczuje rozwój zespołu - powiedział Mattia Binotto, szef Stake F1 Team i lider projektu Audi w F1.
- Ekspansja na Wielką Brytanię pozwala nam pozostać blisko jednego z najbardziej dynamicznych ekosystemów sportów motorowych na świecie. Naszą wizją jest stworzenie silnej, współpracującej sieci w Hinwil i Wielkiej Brytanii, napędzającej innowacje i wydajność - dodał Binotto.