Fatalna wiadomość dla kibiców F1. Nie o to chodzi

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do sprintu F1 w Baku
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do sprintu F1 w Baku

W roku 2026 czeka nas kolejna radykalna zmiana przepisów w F1. Zdaniem ekspertów, nowe regulacje poskutkują znaczącym spowolnieniem bolidów. Nie jest to najlepsza informacja dla fanów, którzy liczą na coraz szybsze pojedynki i efektowną walkę.

W tym artykule dowiesz się o:

Ostatnia zmiana przepisów technicznych w Formule 1 miała miejsce w sezonie 2022. Jej celem było wyrównanie stawki, ale odbyło się równocześnie kosztem spowolnienia bolidów, które utraciły nieco docisku. Życie pokazało, że ekipy potrzebowały kilkunastu miesięcy, aby odzyskać straty wynikające z nowych regulacji.

Równocześnie, o ile środek stawki F1 faktycznie stał się bardziej wyrównany, o tyle na czele mistrzostw z ogromną przewagą znalazł się Red Bull Racing. Niewykluczone, że dominacja "czerwonych byków" trwać będzie aż do końca obecnego cyklu regulacyjnego. W roku 2026 zobaczymy zupełnie nowe samochody.

- Przepisy są bardzo ważne, bo w innym razie bezpieczeństwo tego sportu stałoby się poważnym problemem - ostrzegł w "Corriere dello Sport" Adrian Newey, guru techniczny Red Bulla, zdaniem którego bez odpowiednich regulacji bolidy byłyby "śmieszne" i przypominałyby "rakiety".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: niesamowite wideo w mediach Barcelony. Zobacz, co zrobił... siekierą

Brytyjskiego inżyniera martwi jednak to, co ma wydarzyć się w roku 2026. - Zmiany przedstawione przez FIA, z celami wyznaczonymi przez federację dotyczącymi ważnych kwestii, takich jak zrównoważone środowisko, stanowią zagrożenie dla samej prędkości i osiągów - dodał.

Zdaniem Neweya, istnieje ryzyko, że bolidy projektowane z myślą o roku 2026 staną się znacznie wolniejsze, co może się nie spodobać kibicom. W dobie postępu technologicznego, fani oczekują coraz szybszych maszyn. Tymczasem nowe regulacje mogą dać efekt odwrotny.

Co się zmieni w F1 w roku 2026? Na pewno silniki. W nowych jednostkach napędowych wzrośnie znaczenie silnika elektrycznego, który ma generować więcej mocy, ale równocześnie może się to przyczynić do kolejnego wzrostu masy pojazdów. Formuła 1 zacznie też stosować paliwa bezemisyjne, które mogą gwarantować mniejszą moc bolidowi.

Czytaj także:
- Syn miliardera w opałach. Ojciec wyrzuci go z zespołu?
- Poważne zarzuty. Dziennikarz BBC zwolniony

Komentarze (2)
avatar
Kuba Grundszok
2.06.2023
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Jeśli to będą bio paliwa to nic nie stoi na przeszkodzie użycia v10 
avatar
DDR
2.06.2023
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Marksistowscy ekopopuliści chcą wszystko zniszczyć