W tym artykule dowiesz się o:
[b]
4. Maciej Janowski - 2 263 048 zł[/b]
Zdecydowanie najsłabszy wynik spośród pozostałych polskich uczestników SGP zaskakuje. Reprezentant Betard Sparta Wrocław miał naprawdę udany sezon, który zwieńczył m.in. złotem World Games 2017, srebrem w PGE Ekstralidze czy złotem DPŚ. Jednak nawet te sukcesy nie spowodowały nadmiernego zainteresowania Janowskim przez polskie media online.
Z pewnością ten wynik mógłby być dużo lepszy gdyby zawodnik Sparty utrzymał pozycję na podium SGP. W końcu była ku temu doskonała okazja, ponieważ po siedmiu pierwszych rundach przewodził w cyklu z przewagą 5 punktów nad drugim Jasonem Doylem. Polak jednak nie utrzymał wysokiej dyspozycji i spadł tuż za podium SGP.
Ekwiwalent reklamowy przekraczający 2,2 mln zł to bardzo dobry wynik i z pewnością cieszy on wszystkich sponsorów zawodnika. Sam zawodnik jednak powinien pomyśleć o zwiększeniu swojej aktywności w mediach, ponieważ najpopularniejsi zawodnicy deklasują go pod tym względem.
[b]
3. Bartosz Zmarzlik - 4 824 385 zł[/b]
Ostatni sezon na pewno nie był najlepszy w karierze gorzowianina pod względem medialnym. Jako jedyny z czwórki naszych reprezentantów zanotował spadek swojej wartości reklamowej (o niespełna 4 proc.)
Mniejsza obecność Zmarzlika w mediach to z pewnością pochodna wysokiej dyspozycji pozostałych polskich zawodników. Gorzowianin został przyćmiony przez innych reprezentantów Polski w SGP i nie pomogły mu nawet pozostałe sukcesy (m.in. złoto World Games czy najwyższa średnia biegopunktowa w PGE Ekstralidze).
Nawet pomimo spadku wartości reklamowej wychowanka Cash Broker Stali Gorzów, zawodnik wygenerował wynik na poziomie 4,8 mln zł. Ta kwota z pewnością cieszy każdego sponsora Bartosza Zmarzlika. Dodatkowo przeglądając historyczny ekwiwalent reklamowy gorzowianina, który wyliczyła firma Newspoint, marki wspierające Zmarzlika od kilku lat mogą liczyć na bardzo dużą reklamę.
[b]
2. Przemysław Pawlicki - 8 963 369 zł[/b]
Drugie miejsce sensacyjnie przypadło dla Przemysława Pawlickiego, którego wartość reklamowa w minionym sezonie została oszacowana na niemal 9 mln zł. Ten wynik jest o tyle zaskakujący, że poza awansem do cyklu SGP zawodnik zawodnik MRGARDEN GKM Grudziądz nie miał zbyt wielu sukcesów.
Wartość reklamowa wychowanka Unii Leszno wzrosła aż o niemal 125 proc. w porównaniu do sezonu 2017. Ten wynik najlepiej pokazuje jaką wartość zarówno dla zawodnika, jak i jego sponsorów ma walka o tytuł Mistrza Świata.
Czy Przemysław Pawlicki utrzyma swoją wartość? Tutaj kluczowa będzie jego dyspozycja w Grand Prix. Jeżeli nie będzie walczył o najwyższe cele to bardzo szybko może stracić zainteresowanie ogółu mediów.
[b]
1. Patryk Dudek - 12 106 690 zł [/b]Pierwsze miejsce nie może być dla nikogo zaskoczeniem. Zielonogórzanin ma za sobą najlepszy sezon w karierze. A takie sukcesy jak wicemistrzostwo świata, złoto w World Games oraz złoto DPŚ przyciągnęły uwagę mediów zarówno sportowych, ogólnoinformacyjnych, jak i lifestyle'owych.
Dudek również zaliczył największy przyrost wartości medialnej spośród wszystkich reprezentantów Polski w SGP. Ekwiwalent reklamowy zielonogórzanina wzrósł z sezonu na sezon aż o niemal 152 proc. i wszystko wskazuje na to, że jeżeli tegoroczne wyniki sportowe będą na porównywalnym poziomie to Dudek zdominuje to zestawienie również za rok. Wychowanek Falubaz Zielona Góra chętnie jest zapraszany do ogólnopolskich mediów i swoimi wypowiedziami z pewnością jest wzorowym ambasadorem "czarnego sportu".
ZOBACZ WIDEO Nasi żużlowcy odpowiadali na pytania o Warszawę